Istoric botoșănean, la Palatul Parlamentului: Nici un senator sau deputat din Botoșani nu a fost de față / Acești oameni cu salarii cu patru zerouri nu-și asumă nimic

”Asta ne arată că politicienii din Moldova au o slabă capacitate de negociere în interiorul regiunii, inclusiv în propriile partide. Prea puțini dintre ei înțeleg nevoia colaborării pentru proiecte care au o miză mai mare decât propriul interes, eventual pentru propria circumscripție electorală”.

 

Miercuri, 8 decembrie 2021, la Palatul Parlamentului a avut loc o întâlnire a reprezentanților asociațiilor civice, președintele Camerei Deputaților, ministrul Transporturilor, parlamentari (din PSD, USR, PNL și UDMR), precum și funcționari din Ministerul Transporturilor și din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

 

Subiectul întâlnirii a fost situația autostrăzilor Moldovei, în mod special a A8, Ungheni-Iași-Târgu Neamț-Târgu Mureș. Discuțiile au durat aproape două ore.

 

Din partea asociațiilor civice au participat Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, Împreună pentru A8 și Moldova vrea Autostradă.

 

Potrivit istoricului botoșănean Dorin Dobrincu, s-a remarcat imediat că nu a fost de față niciun deputat sau senator din Botoșani, Suceava, Vaslui, Bacău, Vrancea sau Galați.

 

”Niciunul, indiferent de partid. Asta ne arată că politicienii din Moldova au o slabă capacitate de negociere în interiorul regiunii, inclusiv în propriile partide. Prea puțini dintre ei înțeleg nevoia colaborării pentru proiecte care au o miză mai mare decât propriul interes, eventual pentru propria circumscripție electorală”,

Dorin Dobrincu, istoric

 

De altfel, istoricul a relatat, în articolul intitulat "Păienjenișul politico-instituțional, oamenii și autostrăzile Moldovei", cum s-a derulat întâlnirea de la Palatul Parlamentului pe tema autostrăzilor din Moldova.

 

”Prezența noastră acolo era motivată de publicarea de către Ministerul Transporturilor, la 3 decembrie 2021, a proiectului unei Hotărâri de Guvern în vederea aprobării Planului Investițional pentru Dezvoltarea Infrastructurii de Transport pentru perioada 2020-2030. Documentul pus în dezbatere publică dădea posibilitatea de a face observații, propuneri până la 14 decembrie a.c. Ne-au atras atenția, nedumerit și chiar îngrijorat mai multe chestiuni din acest document, începând de la reierarhizarea proiectelor unor autostrăzi, în funcție de criterii lipsite de obiectivitate, „rebotezarea” unora dintre acestea și până la termenul foarte strâns pentru consultarea publică. Toate acestea arătau o grabă suspectă, lipsă de rigoare și sugerau interese capabile a genera confuzii regretabile și cu consecințe practic incalculabile pentru dezvoltarea Moldovei”,

Dorin Dobrincu, istoric

 

 

”Fuseseră convocați la întâlnire mai mulți funcționari din Ministerul Transporturilor și din CNAIR, care stăteau disciplinați pe o latură a dreptunghiului improvizat în luxoasa sală din Palatul Parlamentului. Un domn cu voce stridentă din Ministerul Transporturilor și un funcționar din CNAIR au încercat să ne spună că autostrăzile se vor construi, vor deveni realitate, că ei, competenții, vigilenții și deloc indolenții angajați ai statului român își fac treaba. Și-o fac atât de bine, alături de politicieni, încât, deși se tot vorbește de 14-15 ani de autostrada A8, pe teren încă nu vedem nimic.

În timpul întâlnirii din 8 decembrie a.c., ministrul Sorin Grindeanu i-a cerut unuia dintre directorii aflați acolo să confirme niște date. La care respectivul a răspuns, după o oarecare ezitare: „Așa este, domnule ministru!” Îți venea să-i spui din sală: „Bravo, domnule, ați dat răspunsul corect, v-ați păstrat funcția!”.

Pentru noi este însă cât se poate de clar că acești oameni cu salarii cu patru zerouri nu-și asumă nimic. Atunci când o firmă contractantă, spre exemplu Acciona, nu-și face treaba, domnii din MT și CNAIR prezintă aceasta ca pe o fatalitate. Ca și cum nu ei ar avea obligația de a se asigura că participanții la licitații pot și au cu ce să refacă – la timp și în bune condiții – studiul de fezabilitate pe tronsonul montan al A8. Ca și cum nu ei l-au consiliat pe ministrul Transporturilor din 2019, Răzvan Cuc, astfel încât acesta să accepte atribuirea unui contract care în mod vizibil era subfinanțat. Sau poate au preferat să tacă decât să supere miniștri, șefi de organizații politice sau oameni din umbră?”, a mai scris Dorin Dobrincu.

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store