Banii înapoi în maximum 14 zile pentru o categorie importantă de români: Legea a intrat deja în vigoare

O categorie importantă de români va primi banii înapoi în maximum 14 zile, iar Legea a intrat deja în vigoare. Legislația în domeniu a suferit modificări semnificative pentru a îi proteja pe români.

 

Banii înapoi în două săptămâni

 

O categorie importantă de români vor primi banii înapoi în maxim 14 zile, după ce legislația turistică a fost recent actualizată. Această modificare introduce schimbări importante, menite să ofere o protecție mai mare pentru turiști.

 

Practic, prin intermediul Ordonanței de Urgență 150/2024, operatorii din domeniul turismului vor trebui să ramburseze sumele plătite de turiști, în cazul în care serviciile convenite nu sunt livrate.

 

Legislația din domeniul turismului a suferit, în ultimul timp, modificări semnificative, acestea având ca scop protejarea turiștilor de anumite abuzuri. Conform Ordonanței de Urgență 150/2024, operatorii economici din acest sector sunt obligați să asigure returnarea banilor plătiți de turiști către aceștia, în cazul în care serviciile care au fost contractate nu sunt furnizate.

 

Noile prevederi ale OUG oferă două opțiuni operatorilor economici, atunci când nu pot să furnizeze serviciile promise sau în cazul în care le furnizează numai parțial.

Oferirea de servicii echivalente sau superioare, însă numai cu acordul turistului.

 

Compensare integrală

 

Operatorii de turism trebuie să se asigure asupra faptului că orice serviciu neprestat, sau prestat numai parțial, din vina lor exclusivă, este compensat corespunzător, fie prin servicii alternative de aceeași calitate sau superioare, fie prin rambursarea integrală a plății efectuate de turist.

 

Reglementarea nu se aplică pachetelor de călătorie sau serviciilor de călătorie asociate, care rămân reglementate de Ordonanța Guvernului 2/2018. Conform actului normativ, noile obligații privind restituirea banilor nu se aplică acestor tipuri de servicii, conform romaniatv.net.

 

Potrivit OG 2/2018, un pachet turistic este o combinație de minimum două tipuri de servicii de călătorie pentru aceeași vacanță. Acesta poate fi format prin:

 

  • - contract unic care combină toate serviciile oferite de același comerciant;
  • - servicii achiziționate separat, dar care respectă următoarele criterii:

 

  • sunt cumpărate dintr-un singur punct de vânzare și selectate înainte de efectuarea plății;
  • au un preț total prestabilit;
  • sunt promovate sub denumirea de „pachet” sau similar;
  • sunt rezervate online de la comercianți diferiți, dar datele personale și de plată sunt transmise între aceștia în maximum 24 de ore de la prima rezervare.