Skechers, secretele unuia dintre cele mai tinere branduri de adidași

(P) Cum a fost creat Skechers și care este secretul succesului său? Astăzi vă prezentăm cele mai interesante curiozități ale acestui brand american.

 

Skechers, deși a fost creată în urmă cu 30 de ani, este una dintre cele mai tinere mărci americane din industrie. A fost fondată de Robert Greenberg, care cunoștea deja acest sector. Acest antreprenor a lucrat timp de 30 de ani la L.A. Gear (un brand foarte popular pentru femei în anii 1980). În 92, lucrurile nu mergeau bine și a decis să creeze o nouă companie cu ajutorul fiului său.

 

Fondatorii Skechers, istoria mărcii și cele mai bune modele pentru bărbați și femei

 

La început, compania urma să fie un distribuitor al mărcii Dr. Martens. Marca legendară de ghete în stil militar care a popularizat muzica punk și ale cărei modele evoluează și astăzi. Dar ambiția lui Greenberg era atât de mare încât, în mai puțin de un an, acesta a proiectat deja primii săi adidași casual. Așa s-a născut primul său model: Chrome Done. Bingo! Primul design și primul succes: Skechers Chrome Dome.

 

În prezent, Skechers este cunoscut în întreaga lume pentru colecțiile de adidași pentru întreaga familie: femei, bărbați și copii, și pentru toate ocaziile: casual, fitness, alergare etc. Unul dintre semnele de identitate ale companiei Skechers este confortul pe care îl oferă toți pantofii lor de sport. Dacă vă întrebați cum reușesc, avem răspunsul; folosesc diferite tipuri de tălpi în funcție de utilitatea pantofilor și, de asemenea, o tehnologie de generația a 5-a pentru a se asigura că clienții lor se pot bucura de adidașii lor la fiecare pas.

 

Cea mai sportivă gamă este reprezentată de Meb Keflezighi, primul american care a câștigat maratonul de la Boston din 1983. Skechers l-a angajat în 2011, când a plecat de la Nike (nu este clar dacă a plecat sau Nike l-a "invitat" să facă acest lucru) și a creat pantoful GOmeb în mod expres pentru el, plasându-l într-o nouă "submarcă" numită Skechers Performance Division.

 

A doua zi după victoria lui Meb la Boston, Greenberg a anunțat că vânzările companiei au crescut cu 21% față de anul precedent, iar profiturile au crescut cu 25%. În cifre: după maraton, CEO-ul brandului era cu 40 de milioane de dolari mai bogat. Participația sa în companie este evaluată la aproximativ 380 de milioane de dolari.

 

Skechers este, de asemenea, cunoscut pentru că scoate pe piață diferite linii de încălțăminte și iată câteva exemple:

 

- Skechers D'Lites: Un adidas cu un aspect clasic, disponibil în diferite combinații de culori, care a crescut în popularitate în ultimele sezoane, în special în rândul fetelor tinere.


 
- Skechers GoRun: Așa cum am mai explicat, acest brand creează și pantofi de alergare, iar această colecție este un exemplu clar în acest sens. Știi ce? În Statele Unite, Skechers este al doilea cel mai bine vândut brand de încălțăminte sport!

 

- Skechers S Lights Kids: Pentru cei mai tineri membri ai familiei, această linie de încălțăminte îi va da pe spate. Au un sistem de lumini pentru a face fiecare pas mai distractiv.


 
- You by Skechers: Concepuți în principal pentru femei, acești pantofi au utilizări multiple; de la un look office la unul mai casual sau chiar pentru a merge la cursuri de yoga.


 
- Skechers Streetwear Men: adidași casual pentru bărbați, dacă vrei să ieși pe stradă, purtând în același timp pantofi sport, aceștia sunt ideali și îți vor oferi confortul de care ai nevoie.

 

Pentru publicul american, pantofii Skechers nu sunt un simbol al statutului sau un simbol al ultimelor tendințe de pe piața modei. Formula funcționează mai mult pe partea pe care mulți consumatori consideră că produsele au un bun raport calitate-preț.

 

O altă cheie a succesului său, spun analiștii din industrie, a fost atingerea unui public feminin care nu purta neapărat adidași în mod regulat. De fapt, în SUA, compania este lider în vânzarea de încălțăminte de damă pentru mersul pe jos, muncă și ocazii ocazionale.

 

De asemenea, a înregistrat performanțe bune pe segmentul copiilor, deși nu se descurcă atât de bine în rândul adolescenților. În plus, presa de modă, cum ar fi revista GQ, subliniază că în ultima vreme a avut loc o revenire a pantofilor de sport "urâți" sau "pentru tați", printre care numește modelele de adidași pentru bărbați Skechers.

 

Un domeniu în care Skechers a reușit, de asemenea, să reducă costurile în comparație cu rivalii săi este cel al semnării de contracte de mai multe milioane de dolari cu atleți și echipe sportive.

 

Acest tip de marketing nu face parte din strategia lor de afaceri, spre deosebire de mărcile mai vechi de pe piața echipamentului sportiv, precum Nike sau Adidas.