Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, dezvoltat cu fonduri structurale

 

Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), prin Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale (OIPSI), susţine dezvoltarea serviciilor oferite de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) prin: crearea infrastructurii de comunicaţii necesară pentru  interconectarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU-112) cu staţiile de intervenţie ale agenţiilor de urgenţă; transmiterea cazurilor de urgenţă de la nivelul judeţean până la nivelul municipiilor – altele decât cele reşedinţă de judeţ; creşterea capacităţii de răspuns a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă.
Cele trei proiecte, contractate în anul 2009, sunt finanţate din fonduri structurale, având valoarea totală eligibilă de 24,2 milioane lei. Proiectele urmează a se implementa în maxim 24 de luni de la data semnării contractelor de finanţare, în prezent aflându-se în stadii diferite de implementare.
Implementarea proiectelor va asigura accesul cetăţeanului la serviciile de urgenţă furnizate de către stat în condiţii mult mai eficiente, reducerea timpului de intervenţie la eveniment, dar şi o optimizare a activităţilor interne ale agenţiilor specializate de intervenţie prin utilizarea mijloacelor specifice TIC.
 Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, prin Organismul Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale (OIPSI), susţine dezvoltarea serviciilor oferite de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) prin intermediul operaţiunii 3.2.2 „Implementarea de sisteme TIC în scopul creşterii interoperabilităţii sistemelor informatice” din cadrul Programului Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”, Axa prioritară 3 „TIC pentru sectoarele public şi privat”.