Revenit după mult timp în Botoșani, fostul demnitar comunist a căutat tramvaiele prin oraș până ce a aflat că nu mai sunt

După 32 de ani și aproape patru luni, fostul prim-vicepreședinte al Consiliului Popular al județului Botoșani a reveni în orașul în care a trăit în regimul totalitar.

 

”Mi-aș fi dorit, când am ajuns la Botoșani, să mă plimb cu tramvaiul”


Fost ministru adjunct al industriei Ușoare în anii 1980, Constantin Boștină s-a întors săptămână trecută în Botoșani pentru prima dată de la revoluție pentru a-și lansa o carte despre relația sa cu dictatorul comunist.


Și-a prezentat timp de jumătate de oră volumul ”Prin ochii ciclonului, am fost secretarul personal al lui Nicolae Ceaușescu” și cum povestea pleacă de la Botoșani, a făcut mai multe referiri și la munca pe care a depus-o aici.

 


”Nu vorbesc despre ce am făcut la Botoșani pentru că știți ce am făcut la Botoșani. Că am făcut bine, că am făcut rău, că am făcut puțin, că am făcut mult, e o altă treabă. Dar eu zic că am făcut. Și cel mai neplăcut lucru este că mi-aș fi dorit, când am ajuns la Botoșani, să mă plimb cu tramvaiul”,


Constantin Boștină, fost prim-vicepreședinte al Consiliului Popular al județului Botoșani

 

Născut târziu


În cele din urmă, Emil Moga, fost consilier al prefectului Dan Nechifor, i-a adus la cunoștință că municipalitatea a renunțat la tramvaie în favoarea autobuzelor.


Doctor în economie și deținătorul mai multor funcții de conducere în structuri asociative ale oamenilor de afaceri din România, a dat de înțeles că prin funcțiile pe care le-a deținut la Botoșani în perioada 1986 – 1989 a sprijinit înființarea transportului electric.


Marea problemă a fost aceea că proiectul a fost conceput în regimul comunist, când zilnic exista un flux de mii de călători din zona industrială spre oraș și invers, dar a fost efectiv realizat după revoluție. Mai exact, în 1991 linia 101 și 1993 linia 102, când numărul lucrătorilor din acea parte a urbei deja se diminuase drastic.


În 2020, Primăria și SC Eltrans SA au scos tramvaiele de pe trasee deoarece deveniseră un veritabil pericol public din cauza deraierilor tot mai dese și a accidentelor produse.