Angajaţii unui spital din Botoşani puşi să ia 'cursuri de bună purtare'

Sătulă de scandalurile dintre medici şi pacienţi, conducerea  spitalului a decis să-şi instruiască angajaţii.

 

Asistentele si infirmierele de la Spitalul Judeţean Botoşani urmeaza cursuri la care invata cum sa se poarte cu bolnavii. Decizia a fost luata dupa ce doi bebelusi au murit in maternitate la cateva zile de la nastere, iar parintii lor s-au plans de comportamentul revoltator al personalului medical.

 

Joc de roluri

Pacient: " - Buna ziua. Am venit aici la spital. Astept de patru ore. E posibil sa astept atat pentru o batatura?!"

Angajat spital: "- Numai batatura?"

Pacient: "- Da, ma doare foarte tare. Nu stiu daca este posibil asa ceva. Eu platesc toate contributiile si asigurarile la stat!"

Angajat spital: "- Stiti, medicul are momentan o urgenta majora."

 

Cu astfel de situatii se confrunta des cadrele medicale. Asa ca cei 200 de asistenti si infirmieri au intrat intr-un joc in care sunt, pe rand, doctor si pacient. Tocmai pentru a intelege ambele parti si a gestiona situatiile limita.

 

Denumite "cursuri de buna purtare", acestea se tin sub supravegherea unor psihologi si instructori de formare profesionala.

Nicoleta Tutu, formator OAMR Botosani: "Ar trebui sa tinem cont de starea lor psihica si sa ne cerem scuze. Asta nu doare si nici nu costa bani. Incercam sa nu ii provocam in niciun fel la scandal. Incercam sa nu raspundem la nervi prin nervi. Este mare lucru sa nu ridicam tonul."

Desi exista un cod de deontologie medicala, conducerea Spitalului Judetean Botosani a decis sa ii instruiasca si teoretic si practic pe angajati. Asta dupa ce doi bebelusi au murit, iar parintii lor au acuzat cadrele medicale de indiferenta.

 

Reporter: "Lasa uneori de dorit comportamentul cadrelor medicale?"

Felicia Obciureanu, asistenta sed Anatomie Patologica: " Mai lasa. Din lipsa de personal. Suntem stresati. Suntem obositi. Cateodata poate nu vrei, dar tot ridici tonul la un pacient."

Din pacate si unii pacienti se enerveaza daca sunt lasati de astepte.

Pacient: "Am fost jos la analize si mi-au vorbit foarte urat. Am venit primul si nu aveam bon. Am vrut sa imi dea un bon si mi-a spus sa ma duc asa ... ca-s cu parul alb, neserios, nesimtit."

Felicia Obciureanu, asistenta sed Anatomie Patologica: "Ar fi utile si cursuri de comunicare organizate pentru pacienti. De multe ori suntem depasiti numeric de numarul mare de prezentari si de foarte multe ori ne intalnim cu pacienti agresivi care cred ca urgenta lor este cea mai importanta."

 

Pana acum doua mii de persoane s-au inscris la cursurile de conduita. (Sursa: Pro Tv)