Mama comerțului ”netransparentă” la Botoșani

S-a încercat aprobarea noului regulament de publicitate în municipiul Botoșani în ședința ordinară din septembrie, însă social democrații au votat împotrivă și proiectul a picat.

 

Primarul a reintrodus pe ordinea de zi acest regulament pentru întrunirea de joi, când plenul municipal se va reuni din nou.

Data trecută proiectul a picat deoarece:

 

”Din punctul meu de vedere acest regulament ar trebui adus într-o formă care să nu mai ridice semne de întrebare, cel puțin, să fie planșele prezentate într-un mod transparent pentru că este un document cu un impact major asupra vieții cetățenilor din municipiul Botoșani, pe lângă care se stabilesc mult aspecte legate de promovarea publicității, zonele în care se pot amplasa panouri out-door”
Cosmin Andrei, viceprimarul municipiului Botoșani

 

Practic prin acest regulament se stabilesc foarte clar zonele în care se pot amplasa ecrane publicitare, bannere, mash-uri sau orice fel de materiale de acest tip.

”Aceste zone în ședința anterioară de CL erau trecute pe o planșă, poate a fost o scăpare, într-un mod total netransparent. Există o legislație incidentă care stabilește niște termene în care consiliile locale trebuie să stabilească cadrul legal de funcționare al publicității”
Cosmin Andrei, viceprimarul municipiului Botoșani

Nu vor fi amplasate panouri publicitare în zone foarte aglomerate din municipiu, unde pot produce un disconfort vizual cetățenilor.