Încă o confirmare: Botoşani fără autostradă şi peste două decenii, ţara se termină la Iaşi şi Suceava

Botoşani este exclus pe următorii 20 de ani din planurile Guvernului de construcţie de autostrăzi. Ceea ce Botoşăneanul relata încă de anul trecut a primit o nouă confirmare.

 


Guvernanţii promit dublarea numărului de kilometri de autostrăzi

Mediafax a făcut public programul de modernizare a reţelei rutiere întocmit de Executiv. Astfel, România beneficiază, momentan, de 646 kilometri de autostradă, urmând ca, până în anul 2018, lungimea reţelei să se dubleze. Guvernanţii promit că lungimea reţelei se va dubla până în 2018, la aniversarea de 100 de ani a Marii Uniri, şi va fi extinsă semnificativ până în 2023. Momentan, doar 13 dintre cele 41 de judeţe - Călăraşi, Constanţa, Timiş, Cluj, Ilfov, Hunedoara, Argeş, Alba, Giurgiu, Sibiu, Dâmboviţa, Prahova şi Arad - sunt străbătute de autostrăzi, şi situaţia nu pare să se schimbe radical în următorii ani. Chiar dacă planurile autorităţilor vor fi îndeplinite întocmai, judeţe ca Suceava, Botoşani, Bistriţa-Năsăud, Vaslui sau Caraş-Severin nu vor avea niciun kilometru de autostradă până la sfârşitul lui 2018.

Noi şi Vasluiul, plus Ialomiţa

Guvernanţii promit însă extinderea serioasă a reţelei de drumuri în cei cinci ani care urmează primului termen limită, astfel că, până în 2023, ţara ar urma să fie brăzdată de autostrăzi. Chiar şi în cazul în care planurile vor fi duse la bun sfârşit însă, tot vor exista judeţe prin care nu va trece nici o şosea de mare viteză, din cauza faptului că lucrările se vor concentra pe dezvoltarea coridoarelor care fac legătura cu Europa de Vest.
Astfel, în cazul în care cel mai fericit scenariu se va îndeplini, la sfârşitul anului 2023 judeţele Vaslui, Botoşani şi Ialomiţa vor rămâne singurele care nu vor fi străbătute de niciun kilometru de autostradă.
CITEŞTE ŞI:
 Bătaia de joc a ţării: Botoşani şi Vaslui, singurele judeţe fără autostradă şi în 2023