ATENȚIE! Clienții BCR și CEC, vizați de atacuri cibernetice

Hackerii au folosit identitatea vizuală a acestor instituții, în tentativa de a convinge clienții, prin intermediul unor email-uri capcană, să își introducă datele bancare.

 

Potrivit YesComment, Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) a atras atenția luni, 2 august, asupra faptului că mai mulți clienți ai unor bănci din România, printre care BCR și CEC Bank, au fost vizați de atacuri de tip phishing.

 

Drept măsură de vedere, specialiștii le recomandă utilizatorilor de internet ca întotdeauna să verifice adresa reală a expeditorului și mai ales adresa site-ului pe care urmează să introducă datele. Doar astfel se pot asigura că este într-adevăr vorba despre site-ul oficial al băncii și că cererea este una legitimă, nu o tentativă de fraudă.

 

Iată, integral, postarea de Facebook a CERT-ro:

 

Prietenii de la ProDefence ne-au oferit în weekend câteva mostre de atacuri de tip #phishing, care vizau clienţii unor bănci din România, precum BCR sau CEC Bank.

 

Atacatorii se folosesc de identitatea vizuală a băncilor, copiind elementele de brand pentru a crea pagini de phishing, de obicei pe site-uri compromise, pe care ulterior le folosesc în astfel de email-uri-capcană, create pentru a determina potenţiala victimă să-şi introducă datele bancare.

 

Motivele utilizate frecvent de infractorii cibernetici pentru a convinge utilizatorii să-şi introducă datele fac referire de obicei la necesitatea actualizării acestor date, ori verificarea lor suplimentară. Reţineţi faptul că banca nu va face astfel de solicitări pe mail şi recomandăm să-i contactaţi telefonic, atunci când aveţi suspiciuni.

 

Verificați mereu adresa reală a expeditorului, dar mai ales adresa site-ului pe care urmează să introduceți date și asigurați-vă că sunteți pe site-ul oficial, iar cererea este una legitimă.

 

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store