UMILINȚE și nervi la redeschiderea teraselor! Nume fictive prezentate chelnerilor, rudele nu au voie să stea la aceeași masă – GALERIE FOTO

Redeschiderea teraselor la începutul verii, în pandemie, constituie o adevărată provocare pentru administratorii de localuri publice dar și pentru clienți deopotrivă. Măsurile impuse de autorități mai degrabă irită clienții și produc îndeosebi daune patronilor de terase, decât profiturile așteptate după două luni de zile de pierderi financiare.

 

Terasele s-au redeschis cu aberații 

 

La Botoșani, în prima parte a zilei a plouat și terasele au fost mai mult goale în ziua de 1 iunie, când oficial restaurantele au fost redeschise în partea exterioară.

 

Spre după amiază, odată cu apariția soarelui, au apărut și clienții.

 

Însă, cu multe obligativități de distanțare socială, în cele mai multe dintre cazuri cu ciudățenii, în sensul în care, persoane care sunt rude dar locuiesc separat, cu greu pot sta la aceeași masă. Iar numărul maxim de clienți la o singură masă este de 4.

 

Două surori cu soții nu pot sta la aceeași masă

 

„Persoanele care nu sunt din aceeași familie, sau chiar dacă sunt din aceeași familie, de exemplu două surori nu pot sta la aceeași masă, pentru că nu au aceeași gospodărie. Este nevoie de 1 metru jumătate distanță. Am pus două mese cu patru scaune, mese duble, pentru patru persoane care în mod normal era de 8”

Spune administratorul unei terase din Botoșani

 

Și asta nu e tot. Chelnerii au tabele în care trebuie să completexe numele, adresa și numerele de telefon ale clienților.

 

Reguli obligatorii.

 

Iar unii clienți în binecunoscutul stil românesc, tratează măsurile ironic și oferă nume fictive.

 

A ieșit la terasă și... Muțunache Ion

 

„Cel mai aberant, asta mi se pare cel mai aberant, să cer eu numele și numărul de telefon al clienților. Astea sunt date cu caracter personal. Dacă vin patru persoane care spun că stau în aceeași casă, eu nu pot cere buletine și să fac anchete. Și lumea oricum nu respectă. Azi unul spunea că îl cheamă Muțunache Ion. Eu ce să-i fac? Nu te cred, dă buletinul? Păi, ce sunt de la Poliție?”

 

Mai mult decât atât, o masă la terasă poate fi obținută cu un telefon în prealabil: „Totul este cu rezervare, dar cum, lucrăm doar pe rezervare? Este greu, suntem extrem de dezamăgiți”.

 

În schimb, statul nu a venit cu niciun beneficiu fiscal care să ajute la repornirea economiei, chiar la nivel micro.

 

Taxa de alimentație publică se achită integral la Primărie, deși în perioada de pandemie unitățile cu acest profil nu au desfășurat activitate. Pentru că nu toate restaurantele au avut deschis serviciul de catering.

 

„Nu mi-au făcut nicio reducere, nu au scăzut nimic, deși eu două luni de zile am avut închis și am fost încasat normal, pentru tot anul”,

Mai spune respectivul administrator

 

În afara acestor obligații, personalul de la terase este instruit pentru un triaj observațional al clienților. Adică dacă o persoană strănută sau prezintă semne de răceală, este rugată să părăsească localul. Și, se poate apela inclusiv numărul 112 dacă există refuzuri în acest sens.

 

Date fiind aceste măsuri obligatorii, unii administratori de terase de la Botoșani au preferat să rămână cu lacătul pe poartă. 

 

 

DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store