DEZASTRU la simularea Evaluării Naționale: La Botoșani s-au luat cele mai mici note

Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale pentru elevii claselor a VIII-a (22-24 februarie). 

 

169.632 de elevi au participat la toate probele

Rata de prezență s-a situat la 90,71%: din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, 169.632 de elevi au participat la toate probele. În ceea ce privește rezultalele pe discipline, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezență — 90,71%) la proba de Limba și literatura română, respectiv 32,60% (prezență — 90,20%) la matematică. La proba de Limba și literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenți, circa 76% au reușit să obțină note peste 5.
Pe tranșe de medii, se înregistrează următoarea situație statistică: 22.422 de medii între 5 și 5,99, 19.109 medii între 6 și 6,99, 15.985 de medii între 7 și 7,99, 11.989 de medii între 8 și 8,99, 3.850 de medii între 9 și 9,99, respectiv 7 medii de 10. Statistic, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală — 46,29% (rată prezență — 90,10%), urmată de Brăila — 42,42% (rată prezență — 76,61%) și Cluj — 40,62% (rată prezență — 91,37%). Cele mai mici note s-au înregistrat în județele Vaslui — 19,32%, Călărași — 21,78% și Botoșani — 21,95%. În aceste județe prezența a fost, în medie, de aproximativ 90%. La nivel național, 50.920 de elevi (30,58%) au obținut medii peste 5 la simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru elevii claselor a VIII-a.


”Reamintim că rolul simulărilor, atât la Evaluarea Națională, cât și la bacalaureat, este unul reglator, în sensul identificării de către elevi, profesori și părinți, a nivelului real de pregătire atins până la momentul testelor pentru ca, mai apoi, să se poată stabili planuri remediale individuale”, se arată în comunicatul MECȘ.

Realizarea unei diagnoze clare a situației la nivelul fiecărui județ

Astfel, Ministerul Educației solicită inspectoratelor școlare județene măsuri remediale adecvate, în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a. Dintre aceste măsuri, enumerăm: Realizarea unei diagnoze clare a situației la nivelul fiecărui județ/ al fiecărei școli; Analiza, în cadrul ședințelor cu directorii, a rezultatelor obținute de fiecare școală, la simularea evaluării naționale; Elaborarea de către fiecare școală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare națională și monitorizarea acțiunilor stabilite, de către inspectoratul școlar; Analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice și al consiliilor profesorale; Implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul școlii, după orele de curs; Personalizarea traseului de învățare pentru elevii cu probleme deosebite care au obținut rezultate slabe la simularea evaluării naționale;

Analiză riguroasă a rezultatelor obținute la simularea EN VIII

 

Efectuarea temelor diferențiate pentru asigurarea individualizării învățării. Ministerul Educației anunță inspecții școlare de specialitate la nivel național, care se vor desfășura pe toată perioada de dinaintea evaluărilor naționale și vor urmări aplicarea planurilor remediale la nivelul unităților de învățământ. Aceste inspecții vor fi realizate de inspectorii de specialitate din cadrul MENCS și de cei din inspectoratele școlare. Pe de altă parte, Ministerul Educației a solicitat Institutului de Științe ale Educației (ISE) o analiză riguroasă a rezultatelor obținute la simularea EN VIII, astfel încât diagnoza rezultată la nivel național să conducă la politici publice destinate îmbunătățirii situației elevilor din învățământul gimnazial.