„Regele microbuzelor” obligat să cumpere mașini maxi-taxi noi, vâltoare în Primărie, funcționari în comisie: Cine se face vinovat?

Contractul privitor la delegarea serviciului de transport în comun cu maxi-taxi de la Botoșani expiră luni, 3 septembrie 2018.

 

Investiții puse în cui

Contractul a fost prelungit în urmă cu doi ani de zile și încă de atunci administratorul societății Microbuzul avea obligația să introducă mașini noi pe traseele din oraș.

 

Nu a făcut-o decât parțial.

 

În ședința de Consiliu Local s-a votat o nouă prelungire, însă de această dată cu obligații ferme pe care „regele microbuzelor” să le ducă la îndeplinire.

 

„Operatorul se obligă să introducă în programul local de transport, cu titlu de investiție proprie câte un autobuz nou echipat conform legislației în vigoare, pentru fiecare traseu în parte, în termen de 90 de zile de la aprobarea hotărârii și prelungirea contractului de delegare. Avem una dintre probleme, avem un singur microbuz care poate prelua persoane cu handicap de pe traseu, în momentul de față și ar trebui ca pe fiecare traseu să aibă câte un microbuz dotat”,

Cătălin Flutur, primarul municipiului Botoșani

 

O singură mașină pentru persoane cu dizabilități

 

În acești doi ani s-a achiziționat un singur microbuz adaptat pentru persoane cu dizabilități, iar legea spune că este nevoie de mai multe, în funcție de traseele din municipiu.

 

Cel care a fost luat la întrebări, pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale ale operatorului, la ședința de Consiliu Local, a fost directorul de la Direcția Edilitare, Nicolae Semenescu.

 

 „În acest termen de 90 de zile probabil că operatorul o să doteze fiecare traseu cu câte un microbuz pentru această situație”,

Nicolae Semenescu, director Direcția Edilitare

 

Consilierul local Mihai Ștefan a întrebat a cui este vina că în acest doi ani de zile nu s-au făcut aceste investiții

 

„Cine este vinovat?”, a întrebat retoric.

 

Și a continuat.

 

„Altfel lăsăm cetățenii municipiului fără transport, mâine, poimâine închide și Eltransul dacă prinde proiectul și cine intră? Cine face transportul? Cade în sarcina cui? Nu ați făcut doi ani de zile, nu ați reușit”

Mihai Ștefan, consilier local PNL

 

Alesul a cerut constituirea unei comisii pentru a fi sancționați cei care nu și-au făcut datoria și s-a referit la funcționari din Primărie care ar fi trebuit să se asigure că operatorul de transport respectă obligațiile contractuale. 

 

„Cei care nu și-au făcut datoria și sunt plătiți din bani publici și nu puțini, pot să mai și plece”,

Mihai Ștefan, consilier local PNL

 

Nu pot spune public despre ce este vorba

 

A intervenit Marius Oroșanu care a venit cu o nouă propunere, supusă ulterior la vot sub formă de amendament, alături de cea a primarului.

 

„Clar este că nici nu pot spune totul public despre ce este vorba aici. Este ori o eroare a unor funcționari, ori un interes trecut și discutăm mai din urmă. Cert este că astăzi când am ajuns în această situație, suntem într-o situație fără ieșire, deoarece de pe 3 septembrie când expiră prelungirea contractului inițial ar însemna să rămână orașul fără transport local ceea ce este practic de neacceptat”,

Marius Oroșanu, consilier local PNL

 

Singura soluție a fost concluzia unanimă este să se impună operatorului investiții noi, iar dacă va refuza contractul va fi reziliat.

 

A fost modificat și un articol din Hotărâre unde apare posibilitatea de prelungire până la noul contract de gestiune dar nu mai mult de doi ani de zile, adică până în 3 decembrie 2019, dată la care expiră perioada de tranziție pe procedurile cu prelungire a contractului.

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL:

download from google play download from apple store