Război penal pe patru roţi între Microbuzul de Botoşani şi Miss Andreea de Ipoteşti

 

Contre între transportatori pentru un traseu care leagă municipiul de comuna Mihai Eminescu. Sute de locuitori ai localităţii Cătămărăşti au fost afectaţi de scandalul izbucnit între doi operatori de transport în comun, conflict care s-a soldat cu plângeri penale la Poliţie şi adrese către Consiliului Judeţean şi Primăria Botoşani.
Mai exact este vorba despre traseul 2 care preia cetăţenii din Cătămărăşti Deal pentru a-i transporta în oraş şi unde, până luna trecută cursele erau efectuate atât de societatea Microbuzul care a câştigat licitaţia pentru transport în regim de maxi-taxi pe municipiu, cât şi de un operator din comuna Mihai Eminescu, societatea Miss Andreea, însă a cărei curse erau mai rare.
Scandalul a izbucnit imediat după şedinţă de săptămâna trecută a Consiliului Judeţean, când, printr-o hotărâre, operatorul din comuna limitrofă oraşului ar fi obţinut o licenţă pentru staţii în Botoşani, unde înainte nu avea dreptul să oprească, şi şi-ar fi suplimentat numărul de maşini. Lucruri care l-au nemulţumit pe administratorul de la Microbuzul, la rândul său acuzat că ar fi circulat fără licenţă timp de patru ani de zile pe o porţiune de doi kilometri de pe teritoriul comunei Mihai Eminescu.

"Este un transport ilegal, o faptă penală"


 „Ei pot să facă câte curse doresc în comuna Mihai Eminescu, dar nu au treabă cu transportul public în municipiul Botoşani. Deci ei de la intrarea în Cătămărăşti până la autogara Priscom nu au voie să oprească nicăieri. Ei cursele astea le făceau tot timpul, acum suplimentând numărul de curse, ei merg din 10 în 10 minute, se postează la Piaţa Mare, merg la Duminica Mare, la Stadion”, a spus Dumitru Bălan, administratorul SC Microbuzul SRL. Drept pentru care, el a declarat că deja avocatul societăţii pe care o administrează a înaintat o plângere penală organelor de Poliţie. „Asta este o încălcare, deci atât timp cât ei nu au licenţă, deci practic este un transport ilegal, asta este faptă penală, este infracţiune, s-a depus plângere la Poliţie. Nu am depus eu, avocatul angajat la societate şi o să îşi facă treaba. Interesul meu este să merg cât mai amiabil cu ei, ei nu merg legal, ci pe bază de forţă”, a mai spus administratorul de la Microbuzul. Dumitru Bălan a depus la rândul său o adresă la Consiliul Judeţean care ar avea la bază o solicitare din partea a 2.000 de persoane din Cătămărăşti Deal pentru înfiinţarea unui nou traseu pe ruta Bariera Cătămărăşti – Cătămărăşti Deal, fiind necesare pentru onorarea cerinţelor aproximativ 80 de curse zilnice.
CITEŞTE:
 FOTOGALERIE: Maxi taxi izbit de un microbuz: Cinci călători duşi la spital

"El circulă aşa de vreo patru ani de zile, tacit... se ştie de ce"

De cealaltă parte însă reprezentanţii Primăriei Mihai Eminescu au o altă versiune a ceea ce s-a întâmplat de fapt, acuzându-l tocmai pe patronul de la Microbuzul că ar fi efectuat curse pe teritoriul comunei fără a avea licenţă timp de patru ani de zile, fiind tolerat de fosta conducere a Primăriei Botoşani şi abia acum s-ar fi intrat în legalitate. „Ăsta de la Microbuzul nu avea licenţă de transport până la Mobila şi circula cei doi kilometri fără licenţă şi de fapt cel de la Miss Andreea care circula Cătămărăşti Deal - Ipoteşti – Cătămărăşti Vale avea licenţă pe traseul acesta şi am înţeles că vor circula microbuzele astea şi pe oraş, deja are licenţele. Hotărârea CJ a fost dată vineri, i s-a aprobat, i s-a suplimentat numărul de microbuze”, a explicat Verginel Gireadă, administrator public al comunei Mihai Eminescu care a mai afirmat despre patronul de la Microbuzul că: „El circulă aşa de vreo patru ani de zile, tacit, nu putea să spună nimic lumea, se ştie de ce”. Fostul primar al localităţii de lângă Botoşani a mai menţionat că s-a mai emis o solicitare către municipalitatea botoşăneană pentru aprobarea unor staţii suplimentare în oraş, pentru operatorul din Mihai Eminescu. „Noi am mai trimis o adresă către Primăria Botoşani, am mai cerut un număr de patru staţii, pentru că oamenii nu o să meargă în capăt şi trebuie să îi ia şi înapoi, acasă. S-a aprobat Stadion, Piaţa Mare, gară, Electro şi am cerut şi pentru Bulevard, am cerut o staţie şi acolo”, a mai spus Verginel Gireadă. În cazul oamenilor din Cătămărăşti Deal care au cumpărat deja abonamente de la Microbuzul, Verginel Gireadă a precizat că aceştia vor fi preluaţi gratuit de microbuzele de la Miss Andreea.

Pe mine nu mă interesează a cui e afacerea

După întreg scandalul izbucnit între cei doi transportatori cei care au avut de suferit au fost tocmai oamenii care fac zilnic naveta la Botoşani pentru a merge la serviciu sau la şcoală şi care au fost nevoiţi să parcurgă pe jos cei doi kilometri care se află în divergenţă. „Eu sunt revoltată, ieri soţul şi copilul nu puteau ajunge la şcoală, respectiv la serviciu, s-au întors acasă şi au plecat cu maşina pentru că maxi-taxi de aici când au trecut nu au mai oprit că erau prea pline. Eu am stat aproximativ jumătate de oră în staţie cu o doamnă, noroc că a trecut o cunoştinţă şi m-a luat cu maşina până la gară, în maxi-taxi nu cred că aş fi avut şanse”, a povestit Elena, o femeie din Cătămărăşti Deal, care a refuzat să îşi divulge numele de familie. Ea a mai precizat că a sunat în nenumărate rânduri şi la Primărie pentru detensionarea situaţiei primind în schimb promisiuni. „Pe mine nu mă interesează a cui este afacerea, eu doresc transport de calitate, trebuie să ajung la serviciu, copilul la şcoală”, a mai spus botoşăneanca. Asigurările că problema a fost rezolvată au venit din partea administratorului public al comunei Mihai Eminescu care a declarat că de astăzi, vineri, 5 octombrie 2012, se circulă în mod normal.
CITEŞTE ŞI :
 „Flagrante” la şoferii de pe maxi taxi, cu bilete băgate în buzunar