Cristian Roman, prefectul judeţului Botoşani le-a solicitat primarilor din judeţ să întocmească documentaţia necesară pentru a putea atrage sume de bani din Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene. În acest sens, prefectul le-a solicitat acestora să angajeze oameni capabili care să întocmească o documentaţie bine pusă la punct şi cu precizări clare în privinţa obiectivelor care au fost afectate de inundaţii. „Eu ştiu că voi aţi depus proiecte viabile pentru atragerea de fonduri europene şi aveţi experienţă dar acum vă solicit să faceţi o documentaţie bine pusă la punct cu precizări foarte clare în privinţa obiectivelor care au fost afectate în localităţile dv. Căutaţi oameni capabili care să facă acest lucru, pentru a avea siguranţa că am putea atrage fonduri europene”, a declarat Cristian Roman, prefectul judeţului Botoşani. În acest sens, Instituţia Prefectului a emis o circulară primăriilor din judeţ unde sunt precizate toate etapele care trebuie a fi parcurse pentru a putea accesa fondurile europene. Astfel, în urma pagubelor însemnate produse de inundaţiile din luna iunie a anului în curs, documentele pe care primarii trebuie să le deţină pentru accesarea eventualelor fonduri sunt următoarele:
-listă cu lucrări prioritare, aprobată şi semnată de prefectul judeţului în calitate de preşedinte a Comitetului pentru Situaţii de Urgenţă, detaliată foarte clar prin nominalizarea porţiunilor de drum afectate, lungimea şi lăţimea străzilor, precum şi denumirea şi amplasarea acestora.
-avizul Inspectoratului de Stat în Construcţii prin care această instituţie certifică din punct de vedere tehnic executarea lucrărilor pentru acelaşi obiectiv.
-notă justificativă/procesul verbal de licitaţie pentru contractul de execuţie lucrări. În acest document trebuie precizată foarte clar valoarea negociată
-avizul preşedintelui Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă
-listele de lucrări exprimate cantitativ şi valoric
-contractul de execuţie a lucrărilor
-contractul de proiectare
-descrierea lucrării executate
-dosarul achiziţiei publice
-centralizatorul situaţiei de lucrări executate
-centralizatorul financiar
-facturi fiscale
De asemenea, în situaţia în care comisia judeţeană a efectuat evaluarea pagubelor fără a fi constatate toate obiectivele afectate, se va solicita printr-o adresă pînă cel tîrziu sîmbătă 10 iulie revenirea comisiei la faţa locului, în vederea evaluării acestora, după caz.