Firma care a elaborat proiectul tehnic al Podului Unirii, precum și firma constructoare, sunt din Botoșani.
Vineri dimineață, primarul Sucevei a fost la șantierul Podului Unirii, noul pod care se construiește peste râul Suceava. Conform constructorilor, structura de rezistență a podului a fost finalizată, cele două culei și trei pile au fost turnate și vineri, 6 septembrie, a început montarea grinzilor.
”Am făcut primii pași pe noul pod, “Podul Unirii”. Într-o săptămână vor fi montate toate cele 24 de grinzi. Până la sfârșitul sezonului rece podul va fi asamblat. În primăvară va fi pus în circulație”, a declarat pentru obiectivdesuceava.ro Ion Lungu, primarul Sucevei.
Viitorul pod face parte din ruta alternativă din Suceava spre Botoșani. El este realizat pe traseul rutei ocolitoare care va fi amenajată pentru descongestionarea traficului în zona marilor centre comerciale, scrie Obiectiv de Suceava. Şoseaua include podul și traseul propriu-zis, în lungime de 4 kilometri.
Proiectul tehnic al Podului Unirii a fost elaborat de firma botoșăneană Comir, iar firma constructoare este Cornells Floor din comuna botoșăneană Roma, ea fiind liderul asocierii.
Investiția costă peste 4,2 milioane de lei, fără TVA, iar banii sunt asigurați de municipalitate dintr-un credit. Noul pod va avea o lungime de 104,4 metri și o lățime totală de 11,20 metri.
În ceea ce privește costul mini-rutei alternative Suceava – Botoșani, inclusiv noul pod, se va ridica la valoarea de aproximativ trei milioane de euro, conform unor estimări empirice ale primarului Ion Lungu, care crede că ar mai fi necesare încă două milioane de euro pentru finalizarea tronsonului de drum din artera principală a Sucevei până la Podul Unirii (pentru care mai este necesar circa un milion de euro) și a tronsonului de drum de la Podul Unirii spre drumul național DN 29, într-o zonă situată la ieșirea din Burdujeni spre Plopeni.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL: