Pliante publicitare lăsate în cutia poştală reclamate la Protecţia Consumatorilor

 

O botoşăneancă a depus la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor o reclamaţie mai puţin obişnuită. Mai exact femeia, care locuieşte pe strada Sucevei din municipiu s-a arătat deranjată de numărul mare de materiale promoţionale pe care le găseşte în cutia poştală. Comisarii de la Protecţia Consumatorilor susţin că o astfel de reclamaţie este o premieră chiar şi pentru alte judeţe.

Botoşăneanca a reclamat nu mai puţin de şase agenţi economici locali care obişnuiesc să îşi promoveze produsele sau să aducă la cunoştinţa consumatorilor ofertele promoţionale pe care le au, prin intermediul unor pliante lăsate în scările de bloc şi mai ales în cutiile poştale. Ea susţine că, din cauza faptului că îi sunt lăsate atât de multe reclame în cutie, de nenumărate ori a pierdut facturi la utilităţi care nu mai aveau loc. „Acest reclamant nu doreşte să îi fie puse în cutia de scrisori aceste pliante. Conform legii, într-adevăr nu are voie să îi violeze cutia poştală. Am citit toată legislaţia de la A la Z, eu am mai întrebat şi colegi din ţară care mi-au spus că nu s-au mai întâlnit cu aşa ceva, să reclame că le pune în cutia poştală aceste materiale”, a declarat Alexandru Zarug, comisar şef CJPC.
Comercianţii pasibili de amenzi de sute de milioane de lei vechi
De asemenea, şeful de la Protecţia Consumatorilor susţine că, după ce a consultat legislaţia în vigoare, într-adevăr o astfel de practică este considerată a fi o publicitate agresivă şi prevede sancţiuni uriaşe pentru cei care o folosesc. „Într-adevăr este sancţionabilă această faptă, pentru că este considerată ca o reclamă agresivă, tu nu ai voie ca în cutia mea poştală, fără acordul meu să îmi bagi, doamna spune că a pierdut facturi din cauza acestor pliante”, a mai spus Alexandru Zarug. Şeful instituţiei a mai spus că va lua legătura cu agenţii economici respectivi pentru a le sugera găsirea unei alte variante de a-şi face publicitate la unităţile comerciale, care să nu deranjeze consumatorii care nu sunt interesaţi de astfel de materiale promoţionale.