Liderul oamenilor de afaceri din Botoșani și proiectul cu tramvaiele: Eu spun să nu-l facă; Sunt investiții mult mai utile pentru oameni

Misiunea Primăriei Botoșani a devenit deja imposibilă în condițiile în care s-a ivit un nou risc de corecții financiare uriașe care să fie aplicate orașului.

 

Președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Botoșani este de părere că proiectul privitor la reabilitarea infrastructurii rutiere pentru tramvai ar trebui să devină istorie.

 

„Eu spun să nu-l facă. Datoria este foarte mare, iar nevoia de a avea tramvaie astăzi, în condițiile de astăzi, nu de acum 50 de ani, este mult mai mică. Nevoia de tramvaie în Botoșani nu există în condițiile pe care astăzi le cere acest proiect adică fă-mi și calea ferată cu un cost... să pun eu 12 milioane de euro... Sunt mult mai multe investiții pe care le poate face Botoșaniul cu bani ăștia, mult mai utile pentru oameni”,

Valeriu Iftime, președinte CCIA Botoșani.

 

Dacă municipiul Botoșani refuză tramvaiele pentru că nu mai are ce face cu ele, Uniunea Europeană aplică corecții financiare care se pot ridica la alte milioane de euro. Această problemă, spunea Cosmin Andrei, ar fi putut fi evitată dacă Primăria Botoșani ar fi intrat singură într-o achiziție publică pentru cumpărarea tramvaielor, cum s-a întâmplat spre exemplu la Iași. Doar că Ministerul Dezvoltării a hotărât în 2018 să efectueze o achiziție centralizată, pentru toate localitățile care au accesat proiecte europene pe această axă, privându-le de dreptul de a-și face singure procedurile de licitație.

 

Însă la acest moment retragerea este tardivă și presupune plata de corecții financiare. Mai multe despre acest subiect în  Misiune imposibilă: Ori face, ori nu face uriașul proiect cu liniile și tramvaiele noi, Primăria devine datoare vândută pe o mulțime de ani