O educatoare din Botoșani a transformat sala de clasă: Fără covoare și perdele, „a reglat” și dorul de părinți – FOTOGALERIE

Educatoarea are 25 de ani de experiență și a transformat sala de clasă dintr-un spațiu de joacă într-unul de învățare.

 

Educatoare a relatat într-un articol pentru Școala 9 cum a realizat acest lucru. Ea este educatoare la clasa licuricilor din Orășeni-Deal.

 

Și a povestit inclusiv primii pași.

 

Transformarea clasei a fost făcută în cadrul unui atelier coordonat de Maria Gheorghiu, președinta organizației OvidiuRO. 
 

 

„Până să începem atelierul care a durat trei zile, am zugrăvit sala de grupă, alb de sus până jos. Spațiul a devenit mai larg și mai luminos. Pe ferestre erau lipite câteva imagini care au fost înlăturate și astfel lumina a intrat nestingherită, iar pragul dintre sala de grupă și mediul natural din exterior s-a micșorat”

 

 

Și părinții au fost implicați în transformarea sălii:

 

Și mobilierul a venit cu o provocare, deoarece dulapurile înalte nu permiteau folosirea lor integral de către copii. Le-am modificat cu ajutorul unor părinți pricepuți la tâmplărie și au devenit potrivite și sigure pentru cei mici, fapt care-i va ajuta să exploreze în voie fără ajutorul meu. 

Înainte de a trece la amenajarea centrelor, am convenit că nu vom folosi perdele și nici covoare, pentru a avea un spațiu luminos, larg și ușor de întreținut. Ne-am gândit la sala de grupă ca la un traseu de învățare: simplu, clar, cu provocări care invită la învățare. Un traseu care să ofere confort, să stimuleze imaginația, să ajute la dezvoltarea aptitudinilor și să trezească pofta pentru investigație.

 

 

Copiii au parte și de amintiri cu propria familie:

``Ne-am îndreptat atenția și către ușă, care reprezintă trecerea dinspre familie spre grădiniță. Pe ea, inițial la exterior, am lipit fotografii realizate în sat și fotografii ale fiecărui copil în mijlocul propriei familii. Deoarece sala noastră este în clădirea școlii și nu putem ține ușa deschisă în permanență, ulterior am mutat aceste fotografii pe interior, iar pe exterior am scris doar numele grupei”

 

În mai puțin de două luni termin, educatoarea termină primul an din cei doi ai programului Teach for România.

 

Citește aici articolul integral - Cum transformăm sala de grădiniță dintr-un spațiu de joacă într-unul de învățare?