O avocată din Botoșani a renunțat la instanță pentru bijuterii: Am luat totul de la zero

Povestea Oanei Bîrsescu începe în Botoșani, continuă la Viena, la studii și apoi cu o carieră de 12 ani ca avocat.

 

După prima ei fetiță, și-a dat seama că nu mai vrea să-și petreacă nopțile la birou și că are nevoie de timp pentru ea și familia ei. Așa că și-a transformat pasiunea pentru bijuterii în brățară de aur.

Și de perle și alte bijuterii artizanale, într-o afacere made in RO: Zea et Sia.

 

”Când eram mică, mă jucam cu bijuteriile mamei și petreceam ore în șir în vitrine uitându-mă după bijuterii. Aveam de mică tragere spre latura artistică, spre frumos, însă în școală am pus accent pe alte domenii. Dupa nașterea celor doua fetițe, Azeea și Alessia – numele brandului fiind derivat din numele lor, mi-am dat seama că altele sunt lucrurile care mă împlinesc.”

 

Tranziția spre antreprenoriatul în care frumusețea va salva lumea

 

Decizia de a părăsi mediul corporate a venit și după nașterea celei de-a doua fetițe, dar lipsea curajul ca Oana să facă tranziția spre antreprenoriat. Cu susținerea familiei și cu fonduri proprii, antreprenoarea a găsit însă motivația să intre într-un domeniu despre care nu știa prea multe, alta decât ferma convingere că ”frumusețea va salva lumea”.

 

”Deși îmi plăceau bijuteriile, cumva mi se părea că este imposibil să pot pune o afacere pe picioare. Credeam că am nevoie de mai mult know-how, energie și bani, că nu sunt destul de pregatită pentru asta. Eram cel mai mare dușman al meu și vedeam tot timpul probleme în loc să vin cu soluții. Soțul meu a avut un rol esențial pentru ca m-a incurajat, a crezut in idee si m-a sprijinit neconditionat”.

 

După un an în care a pus cap la cap toate detaliile de producție, brading, packaging și altele, 50.000 de euro investiți, Oana lansa Zea et Sia în decembrie 2020.

 

În afară de pasiunea pentru bijuterii și un Master în Dreptul Afacerilor, industria în care Oana intra, venea cu toate noutățile la pachet.

 

”Am luat totul de la 0, am învățat din mers și încă am multe de învățat. De la cum comunici cu clientul, cum îți recunoști clientul, ce-și doreste, până la ultimele detalii de împachetare a unui cadou. Este un domeniul foarte vast si competitiv, întotdeauna este ceva nou de învățat, un domeniu unde creativitatea, pasiunea și inspirația sunt esențiale.”

 

Bijuteriile Zea et Sia au ajuns să fie purtate de peste 1.000 de cliente de toate vârstele, iar vânzările au ajuns la 100.000 de euro, planul pentru acest an fiind să tripleze această sumă.

 

Colecțiile de matchwear mamă-fiică

 

Ce a făcut Oana a fost să creeze o colecție de fine jewelry, bijuterii de match wear (n.r. - asortate) pentru mame și fiice. Astfel, mamele și fetițele lor se pot asorta prin colecții cu bijuterii fine. Sau cum spune Oana, clienții pot avea ”bijuterii premium din aur și diamante, dar cu o valoare sentimentală”.

 

Click AICI pentru continuarea articolului