Nemulţumiri „olimpice” la gradaţiile de merit

 

Măsura cuprinsă în noul ordin dat de ministru, cu privire la criteriul de acordare a punctajelor pentru gradaţia de merit a cadrelor didactice a produs un val de nemulţumiri în rândul profesorilor.
Aceştia se plâng de felul în care sunt acordate gradaţiile, mai exact de criteriile care stau la baza obţinerii punctajului necesar, respectiv 80 de puncte alocate pentru premii şi olimpiade şcolare şi 50 de puncte pentru activitatea la clasă ce sunt prevăzute în calendarul ministerului. „Problema pe care au pus-o unele cadre didactice, a fost că la şcolile unde nu sunt copii care pot să participe la astfel de concursuri, este mai greu de luat gradaţia de merit şi asta aşa este. E un subiect care poate fi rediscutat în cadrul comisiilor de consiliu consultativ dacă este cazul. 50 de puncte este un prim criteriu pentru activitatea cu elevii, 80 pentru premii la concursuri şi olimpiade”, a declarat Iuliana Nacu , preşedinte SIP.  De asemene preşedinta sindicatului recunoaşte că într-adevăr cele mai bine punctate sunt olimpiadele, dar că este mai dificil în cazul profesorilor care nu au elevi pregătiţi cu care să participe la aceste olimpiade şi  concursuri să îşi obţină gradaţia de merit. Acestea se acordă doar acelor cadre didactice care reuşesc performanţă şcolară cu elevii, gradaţia însemnând un procent de 25% lunar din salariul de bază al beneficiarilor. Problema ar putea fi revizuită în cadrul comisiilor de consiliu consultativ, în încercarea de a găsi o soluţie care să mulţumească cadrele didactice.
CITEŞTE:
 Ministerul dă în continuare gradaţii de merit pensionarilor de la catedre