Ministrul Educației anunță că a găsit soluția tehnică pentru cazurile în care există diferențe de notare la grile

Ministrul Educației, Ligia Deca, anunță, pe pagina de socializare, că a găsit soluția tehnică în cazul în care există diferențe de notare la grile, la Evaluarea Națională 2024.

 

Sesiuni de instruire

 

Potrivit acesteia, acolo unde există punctaje diferite, platforma de evaluare digitalizată va semnaliza evaluatorilor, pentru a reveni asupra grilelor respective și a remedia.

 

Ligia Deca spune că în fiecare zi în care se vor susține probe scrise se vor face face ședințe de instruire cu evaluatorii de la examenele naționale, folosindu-se baremul specific fiecărei probe.

 

Pe 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a anunțat că evaluatorii vor fi instruiți în ziua examenului: „Imediat după ce se publică baremele și subiectele, se vor face sesiuni de instruire ale evaluatorilor pe subiectul respectiv, cum abordăm fiecare subiect, astfel încât diferențele să fie minime.” 

 

Pe 9 aprilie, ministrul Ligia Deca anunța că „încearcă” o modificare a platformei digitale prin care sunt corectate lucrările elevilor la Evaluarea Națională 2024, după ce la simulare profesorii au semnalat nenumărate greșeli de tipul: două note diferite acordate de către cei doi corectori la același subiect grilă, informează edupedu.ro.

 

Soluția tehnică

 

Săptămâna trecută, Ligia Deca a fost întrebată la TVR Info dacă au fost remediate situațiile în care profesorii evaluatori au acordat punctaje diferite la subiectele de tip grilă (simulare Evaluare Națională și simulare BAC 2024. Ministrul Educației a precizat că „această chestiune și-a găsit o rezolvare”: 

 

Ligia Deca, ministrul Educației

„Am rezolvat tehnic, în sensul în care, atunci când se întâmplă, se va genera o avertizare către corectori pentru a reverifica acele puncte în care cei doi colectori au introdus variante diferite”.

 

Ministrul Educației a explicat și care este procesul prin care se va face recorectarea lucrării.

 

Ligia Deca, ministrul Educației

„Da, în momentul în care al doilea corector intră pe lucrare și introduce o variantă diferită de răspuns decât primul, acesta primește o avertizare să reanalizeze. Dacă își păstrează punctul de vedere, lucrarea se reîntoarce la primul corector pentru a reverifica. Deci, avem acest pas care, cred eu, ar trebui să ne rezolve imensa majoritate a unor astfel de situații”

 

Postarea ministrului Educației

 

Am găsit soluția tehnică pentru ca, în cazul în care există diferențe de notare la grile, la evaluarea națională, platforma de evaluare digitalizată să semnaleze asta evaluatorilor, pentru a reveni asupra grilelor respective și a remedia!

 

Altfel, pentru o evaluare cât mai uniformă, în fiecare zi în care se vor susține probe scrise, colegii mei de la Ministerul Educației vor face ședințe de instruire cu evaluatorii de la examenele naționale, folosindu-se baremul specific fiecărei probe!

 

Procesul de digitalizare trebuie să continue și facem totul pentru a-l îmbunătăți.

Mulțumesc pentru feedbackul constructiv, este tare prețios!

Duminică liniștită!”, a scris Ligia Deca pe Facebook.

 

Anul acesta, în premieră, lucrările absolvenților de clasa a VIII-a sunt „corectate” digitizat la nivel național.

Citește articolul integral AICI