Liceul din Botoșani în care niciun elev NU a luat bacalaureatul

Cu rezultate care, statistic, îl situează peste media națională la Bacalaureat, județul Botoșani se confruntă cu situații mai mult decât îngrijorătoare atunci când vine vorba despre unitățile în care admiterea la liceu s-a făcut, în urmă cu patru ani, cu note de 2 sau 3.

 

O analiză rapidă scoate la iveală faptul că într-un liceu din municipiul Botoșani niciun elev nu a fost declarat admis, cea mai mare notă fiind 5,80. Este vorba despre Liceul Tehnologic ”Elie Radu”, unde niciunul dintre cei 15 candidați prezenți la examenul de maturitate nu a reușit să întrunească media 6.

 

Tot în municipiul Botoșani, la Liceul Tehnologic ”Petru Rareș”, dintre cei 23 de elevi care s-au prezentat la examen doar unul a fost admis, cu media 6,76. Tot un elev a reușit să obțină medie peste 6 (6,75) și la Liceul Tehnologic Coțușca, fiind singurul admis dintre cei 15 elevi care s-au prezentat. 

 

Situația nu este mai bună nici la Liceul ”Dimitrie Negreanu”, unde s-au prezentat în sala de examen 78 de elevi, însă doar 14 au fost admiși.

 

Amintim că, în acest an, rata de promovare a Bacalaureatului, la nivel național, este de 67,2%, înainte de soluționarea contestațiilor. Procentul este mai mic față de cel din 2018 (69,7%). La nivelul judeţului Botoşani, rata de promovare la examenul maturităţii, înainte de contestații, este de 70,67%.

 

Profesorii din liceele botoșănene cu rezultate dezastruoase la bacalaureat nu vor sta liniștiți în anul care urmează. Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, a declarat că procentul de 67,2% este “mic, foarte mic și nemulțumitor”, anunțând totodată că are de gând să ia “măsuri mai severe”.

 

“Rezultatele acestea reprezintă și consecința intrării lor la liceu cu note de 2, de 3 și de 4. Aici ajungem, din păcate. Ei nu mai pot recupera decalajele și rezultatele se văd în nepromovarea de la examenul de bacalaureat”, a declarat Ecaterina Andronescu.

 

Măsurile propuse de ministru constau în prelungirea orelor remediale pe toată perioada liceului. Mai mult, ministrul are în vedere și un plan de pregătire individuală, măsuri suplimentare care vor cădea în sarcina profesorilor.

”În afară de pregătirea asta remedială, dacă am reuși să facem un plan de pregătire personalizată pentru fiecare elev, cu sarcini precise și verificat periodic de profesor”, a mai spus Ecaterina Andronescu.

 

Nu este prima dată când ministrul propune pregătirea remedială, de fiecare dată declarațiile stârnind nemulțumirea profesorilor, care spun că este vorba despre muncă suplimentară după orele de clasă, muncă pentru care nu vor fi plătiți.

 

 

DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store