Întrebare pentru Iohannis: În cazul organizării examenelor naționale, ce MĂSURI se vor lua la Botoșani și Suceava?

De asemenea, sindicaliștii din Educație solicită ca pentru Bacalaureat și Evaluare Națională să se ia drept criteriu media anilor de studiu.

 

Sindicaliștii se revoltă după anunțul făcut de Klaus Iohannis privind revenirea în școli, după data de 2 iunie 2020, a elevilor din clasele terminale.

 

”Nu înţelegem însă de ce aţi ajuns la concluzia că unităţile şcolare pot fi deschise după 2 iunie 2020 pentru anii terminali. Credem că aici vorbim de o fractură în logica măsurilor adoptate. Recunoaştem pe de o parte că este foarte riscant ca elevii să meargă la şcoală, deoarece "pot duce şi aduce virusul" şi prin urmare luăm decizia corectă de a nu deschide şcolile. Pe de altă parte, hotărâm că cei din clasele terminale vor veni în unităţile de învăţământ după 2 iunie pentru aproximativ două săptămâni”, se arată în comunicatul USLIP Iași.

 

Astfel, explică reprezentanții sindicatului, chiar dacă din punct de vedere numeric riscul este mai mic, din perspectivă tehnică, ”unităţile de învăţământ se redeschid în iunie de facto şi de jure”, iar ”implicaţiile sunt foarte mari”.

 

Cu siguranță, spun cadrele didactice, vor exista cazuri de infectare în rândul profesorilor, elevilor şi inevitabil în familiile acestora.

 

Iar problemele cele mai mari sunt cele din mediul rural.

 

”Din păcate învăţământul românesc nu se poate identifica cu cel existent în câteva oraşe mari ale Romaniei. Vorbim de învăţământul rural, în special, care reprezintă aproximativ 50% din total. Există în ţară noastră circa 1700 de unităţi şcolare în care nu există apă curentă, iar toaletele sunt în exterior”.

 

Dacă pe 15 mai 2020, România va avea peste 15.000 de infectaţi, veţi păstra această hotărâre?, este întrebarea adresată președintelui României.

 

Mai mult, spun sindicaliștii, există ”sincope grave de comunicare pe platformele educaţionale între profesori şi elevii din anumite şcoli din zona rurală din cauza sărăciei lucii în care trăiesc o parte dintre copiii României. Aceştia nu au laptopuri/tablete, telefoane smart sau internet. În anumite situaţii cu o parte dintre aceşti elevi s-a pierdut contactul”.

 

În concluzie, spun reprezentanții cadrelor didactice, ”realitatea din teritoriu este următoarea: aproximativ 95% din elevii, profesorii şi părinţii implicaţi în aceste examene de sfârşit de an nu doresc să se expună riscului de infectare şi cer ca cele două examene să fie parcurse după modelul unor ţări precum Marea Britanie, Franţa, Olanda, Polonia sau Republica Moldova. Mai concret, media anilor de studiu să fie criteriul pentru absolvirea examenelor de Bacalaureat şi Evaluare Naţională”.

 

De asemenea, a fost adusă în discuție situația elevilor din judeţe precum Suceava, Neamţ, Botoşani, considerate a fi zone cu potenţial epidemiologic exploziv?

 

 

Cele 15 întrebări adresate președintelui Klaus Iohannis

 

1. În situaţia în care se va decide deschiderea şcolilor fie şi cu clasele terminale, după 15 mai sau 2 iunie, cine va realiza triajul epidemiologic cu "termometrul electronic"? Majoritatea unităţilor şcolare nu dispune de asistent medical sau medic.

 

2. Ce garanţii puteţi oferi că nu vor exista elevi, profesori, personal auxiliar asimptomatici?

 

3. Cum vom asigura distanţarea fizică în clasele din România care au în general peste 30 de elevi?

 

4. Dacă s-ar pune problema de a se lucra în grupe mici de până la 7-8 elevi, fiecare cadru didactic responsabil cu disciplinele pentru evaluare sau Bacalaureat îşi va tripla numărul de ore. Cum vom reuşi din punct de vedere tehnic să realizăm aceste ore?

 

5. Cum vor rezista profesorii şi elevii cel puţin 4 ore/zi cu măşti şi mănuşi dacă temperaturile vor creşte peste 25° (lucru care se va întâmpla cu certitudine)?

 

6. Cu ce se vor deplasa elevii care fac naveta din mediul rural la unităţile şcolare din mediul urban?

 

7. Cum garantăm că aceştia nu se vor infecta în mijloacele de transport în comun din zonele periurbane?

 

8. Cum vom asigura siguranţa sanitară a elevilor cazaţi în cămine?

 

9. Care este sensul sacrificiului întregii populaţii a României, timp de peste 2 luni prin carantinare dacă îi vom expune la un risc ridicat de infectare prin redeschiderea unităţilor de învăţământ? Cu siguranţă, în luna mai, România va avea încă mii de infectaţi.

 

10. Ce măsuri suplimentare s-ar putea lua în judeţe precum Suceava, Neamţ, Botoşani, ş.a., ce sunt zone cu potenţial epidemiologic exploziv?

 

11. Cine va asigura finanţarea pentru achiziţionarea zecilor de milioane de măşti, mănuşi, săpun lichid, biocide?

 

12. De unde/unde va găsi România după 15 mai câteva zeci de milioane de măşti pentru a se putea asigura respectarea legii privind obligativitatea purtării acestora în instituţiile publice?

 

13. Cum vom reuşi să asigurăm măsurile elementare din punct de vedere igienico-sanitar în cele aproximativ 2000 de unităţi şcolare care nu au apă curentă şi toalete în interiorul unităţilor?

 

14. De ce credeţi că Franţa, Marea Britanie Olanda, ş.a. au decis anularea examenelor de sfârşit de an şi finalizarea anului şcolar 2019-2020?

 

15. Cine va fi responsabil dacă va creşte rata de infectare după o eventuală deschidere prematură a unităţilor şcolare?

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store