Flutur Suceava ne-a tras-o iar cu 37 milioane euro prin Elena Udrea

 

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a lansat licitaţia pentru modernizarea şi reabilitarea a 149,6 kilometri de drumuri judeţene si 198,1 kilometri de drum de interes local din Botoşani şi Suceava în perioada 2011-2013. Ca și în alte cazuri diferenţa financiară de tratament dintre cele două judeţe este una uriaşă în favoarea Sucevii, care urmează să beneficieze de 37 de milioane de euro mai mult decât Botoşani.

116,5 km de drumuri la Botoşani, 231,2 km la Suceava
Potrivit informaţiilor furnizate de MDRT, costurile estimate sunt de 569 milioane lei fără TVA pentru cele două judeţe. Reabilitarea a 116,5 km de drumuri din Botoşani costă 208,6 milioane de lei, iar a celor 231,2 km din Suceava circa 360,4 milioane de lei. Este vorba despre investiţii incluse în Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI). Aceste investiţii sunt incluse în subprogramul privind modernizarea a 10.000 km de drumuri judeţene şi de interes local. Programul se referă la investiţii în infrastructura de interes local în valoare de 4 miliarde de euro pe componentele gestionate de MDRT şi de aproape un miliard de euro pe componentele gestionate de Ministerul Mediului. Ofertele depuse vor fi deschise in data de 30 iunie 2011. Această licitaţie este prima din seria celor care vor urma pentru toate judeţele ţării. Procedurile de achiziţie publică a lucrărilor pentru celelalte judeţe care vor beneficia de investiţii prin PNDI se vor derula pe loturi.
Condiţii grele pentru constructori
Conform HotNews.ro, criteriul de atribuire al contractului este preţul cel mai scăzut. Clasamentul se va întocmi luând în calcul costul total pentru toate obiectivele din Botoşani şi Suceava. Nu se acceptă subcontractarea în integralitate a lucrărilor. Constructorii interesaţi vor trebui să prezinte cel puţin un contract de proiectare similar încheiat în ultimii 3 ani şi 3 contracte de lucrări similare executate în ultimii 5 ani. Constituie cerinţă minimă de selectare o cifră de afaceri medie globală pe ultimii trei ani (2008, 2009, 2010) de minim 500 milioane lei fără TVA.
Explicaţii de la Elena Udrea
"S-au aplicat strict criteriile prevăzute în legislaţia care reglementează acest program. Au prioritate obiectivele depuse pentru finanţare în cadrul programelor derulate din fonduri europene, dar care nu au mai prins finanţare; vorbim despre proiecte eligibile depuse pe Axa 2 din POR, care au rămas fără finantare, circa 100 de proiecte, în valoare de peste 900 milioane euro. O alta prioritate o reprezintă obiectivele pentru care autorităţile publice locale dispun de documentaţii tehnico-economice întocmite conform legislaţiei în vigoare, precum şi cele care au fost finanţate într-o primă etapă din fonduri proprii, iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi realizate integral. De asemenea, am considerat prioritare şi drumurile de interes judeţean şi de interes local care deservesc obiective de interes turistic",
a declarat ministrul Elena Udrea. Licitaţia se organizează simultan pentru proiectare şi execuţie, iar obiectivele vor fi licitate pe pachete. Fiecare pachet va cuprinde doua judeţe grupate pe criterii de vecinătate, în aşa fel încât constructorii să nu fie nevoiţi să deruleze lucrări în zone diferite ale ţării.