FAZA ZILEI: Trenurile anunțate că ar atinge 200 km la oră oriunde în afară de Botoșani, nu prea pot circula în România

Asociaţia Pro Infrastructură reacționează după ce ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat achiziţia a 20 de trenuri electrice care vor putea atinge 200 de kilometri la oră, în valoare de 180 de milioane de euro.

 

În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h și, probabil, nici nu vor exista mai devreme de 20 de ani, spune asociația, care îl acuză pe Grindeanu că "se laudă pe persoană fizică folosind poze din Elveția", scrie HotNews.

 

"Dle ministru, unde anume vor circula trenurile cu 200 km/h? Din seria "să ne facem imagine cu infrastructura și materialul rulant", ministrul Grindeanu se laudă pe persoană fizică folosind poze din Elveția că o instituție a statului (ARF) a trimis "spre SICAP" o licitație de rame electrice care pot atinge 200 km/h și indică rutele pe care vor fi puse. Pe porțiuni lungi din aceste trasee viteza maximă este sub 100 km/h! În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h și, probabil, nici nu vor exista mai devreme de 20 de ani. Viteza maximă a trenurilor autohtone este 160 km/h, pe aproximativ 170 km din cei 225 km de pe București-Constanța",

afirmă reprezentanții Asociaţiei Pro Infrastructură.

 

Potrivit acestora, în următorii ani, proiectele de reconstrucție întârziate cu câte 5-8 ani vor mai adăuga 475 km cu 160 km/h pe coridorul Brașov-Curtici. Segmentele Sighișoara-Simeria și Ghioroc-Curtici permit deja 160 km/h, dar sunt operate cu 140 km/h.

 

Ei spun că mai află în licitație aproximativ 200 km cu 160 (Arad-Caransebeș și Aleșd-Oradea), iar în pregătire sunt Ploiești-Vicșani, Pașcani-Iași, o parte din Cluj-Coșlariu și tunelurile Predeal și Balota de 7 km fiecare.

 

Din experiența de până acum, între pregătire și dare în trafic trec cam 20 de ani. Așadar, cam asta va fi "rețeaua" CFR de 160 km/h peste două decenii.

 

Știrea inițială: 20 de trenuri electrice achiziționate pentru trasee din România! Niciunul nu ajunge la Botoșani