Explicații OFICIALE: De ce a fost deviat la Suceava avionul care trebuia să aterizeze la Iași

Orice cursă aeriană are în planul de zbor un aeroport de rezervă.

 

Iar decizia aparţine piloţilor, care nu aterizează dacă nu văd pista, oricât de bun ar fi echipamentul de dirijare.

 

”Echipamentele de dirijare a aeronavelor la apropiere şi aterizare (ILS, Instrument Landing System), precum şi sistemul de balizaj de la Aeroportul Iaşi au nivelul tehnic optim, funcţionează corect şi nu necesită investiţii suplimentare”, a transmis către ziaruldeiasi.ro conducerea aerogării din Iași.

 

Asta după ce un avion a aterizat la Suceava din cauza ceţii care învăluia zona Aeroportului Iaşi.

 

S-a întâmplat în urmă cu două zile.

 

Cursa Wizz Air de la Bruxelles, cu 152 de pasageri la bord, a aterizat pe Aeroportul „Ştefan cel Mare” din Suceava, pasagerii fiind aduşi la Iaşi cu autocarele.

 

„Faptul că o aeronavă nu poate ateriza nu ţine strict de dotările tehnice ale unui aeroport, ci în primul rând de condiţiile de vizibilitate. (…) Dacă până la o anumită înălţime pilotul nu vede luminile pistei, acesta nu aterizează, întrucât ar putea periclita viaţa pasagerilor şi a echipajului de zbor”, precizează răspunsul la solicitarea ziaruldeiasi.ro.

 

De altfel, avionul Tarom sosit cu o oră mai târziu nu a avut nicio problemă la aterizarea pe Dealul Ciricului.

 

Aeroportul Iaşi beneficiază de un sistem ILS CAT II, similar celor instalate la Suceava sau la Sibiu, de exemplu.

 

„Trebuie să ţinem cont de particularitatea amplasamentului aeroportului, în proximitatea Prutului, care favorizează formarea unor valuri de ceaţă persistente, dar şi de condiţiile geografice din zona aeroportului, care fac ca aterizările să nu poată fi efectuate atunci când vizibilitatea şi înălţimea bazei norilor sunt foarte reduse, chiar dacă mijloacele de navigaţie instrumentală ale aeroportului pot asigura dirijarea avionului”, menţionează documentul citat, semnat de directorul general provizoriu Romeo Vatră.

 

Au fost cazuri când alte zboruri au sosit la Iaşi din acelaşi motiv, aici fiind aeroportul de rezervă prevăzut în planul de zbor al curselor respective.

 

Cu o cursă deviată (Bruxelles), una anulată (Dortmund) şi una cu probleme tehnice, a doua zi dimineaţă (Paris), ieri tabloul de zbor al Aeroportului a fost dat peste cap, mai scrie sursa citată.

 

Din şapte zboruri, patru au avut întârzieri la plecare de până la două ore. În cele din urmă, situaţia s-a stabilizat şi toate cursele au ajuns la destinaţie.

 

DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:

download from google play download from apple store