Anunțul a fost transmis chiar de către mama unei fetițe de numai patru luni care s-a internat cu ea din cauza unui virus pe care l-a contactat micuța.
Botoșăneanca și-a scris experiența neplăcută din cadrul Spitalului de Pediatrie pe timpul internării într-un grup de mămici de pe una dintre paginile de socializare.
Redăm mai jos mesajul integral:
„Dragi mămici, vreau să vă împărtășesc experiența extrem de neplăcută pe care am avut-o recent la Spitalul de Pediatrie din Botoșani, unde m-am internat cu fetița mea de 4 luni, care a contactat un virus. Din păcate, condițiile din spital lasă mult de dorit. Pe lângă igiena precară a grupurilor sanitare – toaletele fiind murdare din prima zi și nerevizuite nici după aproape o săptămână – nu avem nici măcar acces la apă caldă sau săpun, elemente esențiale pentru a ne putea curăța și dezinfecta corect copiii. În cazul fetiței mele, care are diaree din cauza tratamentului, acest lucru a dus la o iritație foarte gravă la funduleț. E inacceptabil să nu poți oferi condiții minime de igienă într-un spital de pediatrie.
În plus, am întâmpinat mari dificultăți și în ceea ce privește tratamentele medicale. Fetița mea, alăptată exclusiv, a primit un probiotic ineficient care i-a provocat balonări și crampe, iar în loc să se administreze medicamente specifice pentru reglarea diareei, am fost obligată să îi dau orez cu apă (sau mucilagiu de orez, cum îl numesc cadrele medicale) – o soluție nepotrivită pentru un copil care refuză biberonul și nu poate mânca altceva decât lapte de la sân. În ciuda rugăminților mele, asistentele nu au ținut cont de nevoile reale ale fetiței mele, ceea ce a dus la trei zile de chin, până când, într-un final, i s-a dat un tratament corespunzător.
Vreau să subliniez că respect tratamentele recomandate de medici, dar este esențial ca personalul medical să asculte și să fie mai blând cu părinții și copiii. Mama cunoaște cel mai bine nevoile copilului său, iar tratamentele standard nu se potrivesc tuturor copiilor. Este vital să existe o comunicare deschisă între părinți și personalul medical.
Am observat aceeași lipsă de profesionalism și în cazul colegei mele de salon, care a avut parte de o experiență și mai traumatizantă cu fetița ei de doar 5 luni. Fetița a fost înțepată de 5 ori în mână până să i se pună o branulă, din cauza incompetenței cadrelor medicale. Un copil mic nu ar trebui să treacă prin astfel de chinuri doar pentru că personalul nu reușește să efectueze corect o procedură de bază.
Mâine voi cere externarea, deoarece o simplă diaree se poate trata și fără chinuri!
Mesaj pentru asistentele medicale: Dacă există asistente care citesc acest mesaj, vă rog să înțelegeți cât de important este să ascultați părinții și să tratați copiii cu mai multă blândețe și răbdare. Mama își cunoaște copilul cel mai bine și uneori poate observa lucruri pe care voi poate le treceți cu vederea. Empatia și comunicarea sunt esențiale pentru a oferi o îngrijire de calitate.
Mesaj pentru conducerea spitalului: Vă rog să reevaluați condițiile oferite în acest spital. Igiena și accesul la apă caldă și săpun ar trebui să fie elementare, mai ales în secțiile de pediatrie. De asemenea, personalul trebuie instruit pentru a trata pacienții și părinții cu respect și atenție. Este nevoie de tratamente eficiente și corecte, care să ajute rapid la rezolvarea problemelor medicale, în special la bebeluși. Fetița mea a trecut prin suferințe inutile din cauza lipsei unor medicamente adecvate pentru reglarea tranzitului intestinal.
Din păcate, nu pot recomanda acest spital și sper ca lucrurile să se schimbe pentru a evita astfel de experiențe traumatizante și pentru alte mame și copii.”
Postarea mamei este însoțită de fotografii reprezentative din cadrul Spitalului de Pediatrie pe care le puteți vedea mai jos.