Elevii vor putea vedea lucrările la Evaluarea Națională și Bacalaureat înainte de contestații 

Începând cu examenele naționale din 2025, elevii își vor putea vizualiza lucrările înainte de a depune contestații.

 

Unde poate fi vizualizată lucrarea

 

 Secretarul de stat în Ministerul Educației Florian Lixandru a explicat că vizualizarea va fi posibilă nu doar la centrul de examen, ci și la școala de proveniență. 

 

Lucrarea „poate fi vizualizată atât de la centrul de examen cât și de la unitatea de învățământ de proveniență, pentru că se poate întâmpla cu în cazul examenului de bacalaureat ca centrul de examen să fie diferit de unitatea de proveniență”, potrivit acestuia. 

 

Dacă elevii sunt minori, aceștia trebuie însoțiți de părinte, tutore sau reprezentant legal, iar dacă sunt majori pot merge singuri la vizualizarea lucrării, a mai precizat demnitarul la Canal 33.

 

„Lucrările sunt scanate prin intermediul unei aplicații pe care Ministerul Educației o pune la dispoziția fiecărei unități de învățământ. Sunt scanate și încărcate într-o platformă digitală la care au acces profesorii evaluatori, fie de la școală, fie de acasă. Aceștia pot accesa această platformă și vor corecta lucrările”, a declarat Lixandru.

 

„Această platformă, zic eu, aduce un plus de rigoare în ceea ce privește evaluarea, pentru că avem o serie întreagă de itemi care sunt itemi obiectivi și, practic, punctajul trebuie să fie același de la fiecare evaluator. Iar în cazul în care se constată că un evaluator a acordat un punctaj diferit de colegul său la un item obiectiv, platforma îl atenționează și îi trimite înapoi spre reverificare lucrarea și, practic, eliminăm acel risc de eroare în ceea ce privește evaluarea itemilor de tip grilă”, a mai spus oficialul despre cum se corectează itemii cu răspuns fix.

 

Iar el a continuat: „De exemplu, acolo știm foarte clar că răspunsul corect este A și atunci, pentru răspuns corect, se oferă un punct. Dacă elevul a primit 0 sau un punct de la un evaluator și 0 de la celălalt, automat platforma întoarce lucrarea înapoi către cei doi evaluatori să își reverifice evaluarea”.

 

Alte avantaje

 

Un alt avantaj al acestei platforme este eliminarea necesității de a transporta fizic lucrările între județe, ceea ce reduce riscul de pierdere sau de manipulare eronată. În trecut, lucrările elevilor erau corectate în județe diferite de cele în care învățau, iar în cazul simulărilor, acestea erau evaluate de profesori din școală.

 

Articolul poate fi citit în intregime aici.