Elevii care spun „adio” școlii, luați sub aripa protectoare a autorităților: VEZI prin ce metode - FOTOGALERIE

Problematica abandonului școlar a fost pusă în discuție în cursul dimineții de astăzi, 10 februarie 2014, când specialiști ai instituției pentru Protecția Copilului, dar și elevi, s-au adunat la prezentarea proiectului „Hai la școală!”.

 

Prevenirea abandonului școlar a intrat și în atenția autorităților botoșănene acum cinci ani, când s-a început un parteneriat cu organizația UNICEF. De atunci, numeroase școli și licee din județ au fost incluse în program, iar rezultatele sunt notabile, spun specialiștii.
„Rezultatele se văd pentru că fiecare copil identificat în risc de abandon, pe de o parte de către școală, pe de altă parte de către autoritățile locale, prin asistenții sociali și referenții sociali sunt aduși la școală, și menținuți acolo prin strategiile identificate pentru fiecare copil în parte”, a declarat Felicia Mihai, coordonator al Serviciului Comunitar pentru Protecția Copilului Botoșani.
Dacă în ceilalți ani au intrat în program școlile din satele botoșănene precum Flămânzi, Pomârla, Hilișeu-Horea, Șendriceni sau Ibănești, în 2015, pentru al treilea an consecutiv, au fost vizate Școala nr. 3 din municipiu și Liceul Tehnologic din Todireni. Selecția s-a făcut în funcție de criteriile sociale identificate de către UNICEF în România.
Totodată, coordonatorul Serviciului Comunitar pentru Protecția Copilului, mai spune că proiectul vizează, pe lângă problematica abandonului școlar, și crearea unor rețele comunitare. „Vrem să reunim toți factorii de decizie responsabili, locali, asistenții sociali de la nivelul comunităților rurale sau ai Primăriei Botoșani, pentru a identifica cele mai bune soluții pentru fiecare copil în parte. Din această rețea comunitară pot să facă parte și părinții copiilor, dar și ceilalți reprezentanți ai comunității, de la secretarul comunei, la polițist, la medic, la preotul din comunitate, la actorii sociali, în general, dar și la oamenii din comunitate, la cei care sunt modele de bună practică”, a adăugat Felicia Mihai. Aceasta a mai punctat importanța relației Școală-Părinte-Elev pentru a preveni ca elevii să abandoneze cursurile. Pentru că, a spus aceasta, „atâta timp cât nu concură toți acești factori importanți, nu pot fi și rezultate bune”.
(C.B.)
CITEȘTE:
 Copiii folosiți pentru bani, ajunși tot mai des în grija statului: „Cerșetorii” apelează la mila omului
[[galerie-foto]]