Grupul interministerial de lucru pentru găsirea unei soluţii pentru returnarea timbrului auto de mediu pare să fi ajuns la o decizie – potrivit unor surse guvernamentale.
Soluţia pentru șoferii botoșăneni și pentru toți ceilalți șoferi din tară constă în modificarea legislaţiei după principiul ”poluatorul plăteşte”, astfel încât cumpărătorii de autovehicule să nu mai plătească taxa, declarată ilegală de UE, ci aceasta să fie conţinută în preţul carburanţilor, scrie ziarul Capital.
Potrivit aceloraşi surse, e vorba de un adaos de 5 bani la litrul de combustibil, bani care vor ajunge în conturile administrate de Ministerul Mediului – autoritate care are de restituit taxele percepute până acum.
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis în data de 9 iunie 2016 că taxa de primă înmatriculare percepută de România cumpărătorilor de maşini este ilegală din punct de vedere al legislaţiei UE, după ce România a extins-o şi la autovehiculele noi pentru a evita discriminarea pentru care mai fusese o dată condamnată.
Odată stabilită sursa de finanţare, grupul de lucru va stabili şi cum şi în cât timp vor fi restituite sumele către cei care le vor revendica.
România a introdus în 2008, în timpul Guvernului Călin Popescu Tăriceanu, prima taxă ce avea ca scop limitarea importurilor de autoturisme second-hand, cu explicaţia că ţara se transformă într-un cimitir al vechiturilor poluante ale Vestului.
De atunci, toate formulele au fost declarate neconforme cu legislaţia europeană, iar statul a este obligat să returneze toate sumele încasate sub diversele denumiri.
Vezi și: Statul dator la un botoșănean cu 2.000 de euro din taxa auto