(P) În epoca tehnologiei și a vitezei cu toții urâm reclamele. Ne plictisesc cele de la TV, le închidem pe cele de pe internet și nici nu le mai observăm pe cele printate. Așadar, ce facem? Stați fără grijă, specialiștii ne vin în ajutor cu soluții ieftine, simple și eficiente.
· Metoda numărul unu – Social Media. Social media marketing în România înseamnă Facebook și Instagram. Într-adevăr, există și alte platforme, precum: Snapchat, Twitter, Tik Tok, Pinterest. Însă, în prezent, cele două menționate inițial sunt de bază. Promovarea nu este gratuită, dar nici nu presupune o investiție foarte mare. De asemenea, un alt avantaj îl reprezintă faptul că puteți să o personalizați exact așa cum vă doriți.
Exemplu: Intru pe pagina de Facebook, dau click pe o poză, apoi pe opțiuni și la sfârșit pe „promovează postarea”. În primul rând, îmi pot seta obiectivul: să primesc mai multe mesaje ori să obțin un număr mai mare de interacțiuni. După ce bifez în funcție de interes, urmează să stabilesc audiența pe care mi-o doresc, pot alege dintre: persoane cărora le place pagina mea, persoane cărora le place pagina mea și prietenii lor, persoane alese prin țintire, dar și audiență personalizată constituită în funcție de locație, vârstă și interese. Iar acum urmează partea cea mai interesantă – prețul: bugetul minim pentru o zi este doi lei. Cu suma precizată anterior, în 24 de ore, se oferă și o estimare a numărului de persoane la care poate ajunge postarea.
· Metoda numărul doi – SMS Marketing. SMS marketing reprezintă una dintre cele mai moderne metode de promovare. Extrem de populară în ultima vreme, reușește să obțină rezultate excelente. Rata de deschidere și de citire a mesajelor este de 95%, mai mare chiar și decât cea obținută de email marketing. Suntem cu telefonul în mână aproape în orice moment, îl deblocăm de peste 150 de ori, iar deschiderea și citirea unui mesaj nu durează mai mult de câteva secunde. De asemenea, clienții pot răspunde la fel de repede. Astfel, nu trebuie să mai așteptați zile, săptămâni sau chiar luni pentru a primi un feedback. Iar costurile sunt mici. De exemplu, dacă apelați la SMS marketing pentru afaceri de la SMSO veți plăti pentru 1.000 de mesaje, doar 35 de euro.
· Metoda numărul trei – Email Marketing. Email marketing vă ajută să ajungeți mai ușor la potențialii clienți, dar nu foarte repede. Dacă impactul organic al postărilor de pe Facebook ajunge undeva la 5%, rata de deschidere a email-urilor este de 30-40%, deci de șase sau chiar de opt ori mai mare. De asemenea, atitudinea unei persoane care vede o postare pe Facebook este diferită cu mult de cea pe care o are atunci când primește un email. Iar prețurile sunt acceptabile: 10.000 de email-uri costă aproximativ 50 de euro. În timp ce pentru 100.000 de email-uri trebuie să plătiți aproximativ 170 de euro.
În orice caz, metoda de promovare trebuie aleasă în funcție de serviciile și produsele pe care le oferiți și implicit, de publicul țintă. Însă, specialiștii spun că este important să înțelegeți extrem de bine și ce presupune marketing-ul, tocmai de aceea, dacă considerați că nu vă descurcați, este recomandat să apelați la un specialist.
Sursa foto - Pexels.com