Cum a "topit" Impact un miliard moştenit în conturi

 

Veniturile din contul Sindicatului Impact s-au diminuat considerabil în perioada 2010-2011, după schimbarea echipei de conducere a organizaţiei sindicale. Astfel, Impact a ajuns dintr-unul din cele mai „bogate” sindicate într-unul care mai are în coturi doar circa 12.000 de lei.
Au mai rămas cu ceva peste o sută de milioane de lei vechi dintr-un miliard
În aproximativ trei ani şi jumătate, mai exact din mai 2006 şi până în ianuarie 2010, sindicatul a avut venituri numai din cotizaţii de nici mai mult, nici mai puţin de 414.307,39 de lei adică peste 4 miliarde de lei vechi. Potrivit raportului financiar din perioada 2010-2011 totalul veniturilor realizate de sindicat se ridică la suma de 175.139 lei, în timp ce, cel al cheltuielilor la suma de 163.104 lei. La un calcul simplu, rezultă că, în conturile sindicatului suma rămasă este de 12.035 de lei. De menţionat este şi faptul că, în totalul veniturilor prezentat în raportul financiar este inclusă şi suma de 100.000 de lei, pe care fostul preşedinte al organizaţiei susţine că a  lăsat-o în cont la momentul  depunerii mandatului. „La momentul în care am făcut noi raportul financiar de predare, în cont era 1 miliard, iar vreo 300 de milioane care trebuiau să fie recuperaţi de la primării în urma proceselor, cu cheltuiala de judecată, onorarii pentru expertizele contabile, deci aceia sunt bani care trebuiau să fie încasaţi”, a declarat Marius Oroşanu, preşedinte Cartel Alfa Botoşani, fost lider al Sindicatului Impact.
Bani cheltuiţi pe cadouri de Crăciun şi consumabile
Ce s-a întâmplat însă cu banii? Potrivit aceluiaşi raport, o parte au fost cheltuiţi, printre altele pentru evenimente deosebite, transport şi deplasări sau pentru ajutoare sociale către salariaţi. „Sindicatul Impact nu putem spune că a acordat prime. Am acordat acele cadouri de Crăciun, pentru că salariile scăzând atât de mult din decembrie 2009 şi până în decembrie 2010, salariile au scăzut cu mai mult de 50%. A fost acel pachet de cadouri, am vrut să îndulcim situaţia având în vedere scăderea drastică a salariilor. Însă am programat în aşa fel încât cheltuielile încât să nu intrăm în colaps financiar”, a afirmat Camelia Socianu (foto stânga), preşedinte interimar Sindicatul Impact. Potrivit actualei conduceri,  o altă sumă considerabilă s-ar fi direcţionat spre consumabile, respectiv pentru hârtie şi toner la imprimantă, dat fiind numărul mare de dosare înaintat instanţei de judecată. „Am avut acele două procese, care au fost disjunse, unul pentru 1.131 de salariaţi privind o serie de drepturi financiare prevăzute în vechiul Contract Colectiv de Muncă şi altul pentru 941 de persoane privind reîncadrarea pe anul 2011. Vă daţi seama la atâtea dosare, o cutie de hârtie pentru imprimantă o terminam fără să respir, plus  tonerele de care aveam nevoie”, a mai spus Camelia Socianu.
Câţi bani se adună într-o lună
De asemenea, actualul lider interimar susţine că s-au mai făcut o serie de achiziţii de mobilier sau laptopuri pentru cel de-al doilea birou, din incinta Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, în care activează organizaţia sindicală. Un membru sindical al organizaţiei contribuie lunar la cotizaţie cu 0,7% din salariul brut, ceea ce înseamnă o sumă de aproximativ 7.000 de lei pe lună colectată de la angajaţii DGASPC, respectiv 2.000 de lei proveniţi de la asistenţii personali din cadrul primăriilor şi care sunt membri de sindicat.

Raport financiar pe anul 2010-2011 - Venituri

 Denumirea indicatorilor
Cont
Suma
 Conturi existente+venituri din cotizaţii încasate de la membri
 731  152.194
 Venituri din dobânzi
 734  1.837
 Alte venituri
 7399  21.108
 Total     X
 175.139

Raport financiare 2010-2011 - Cheltuieli

Denumirea indicatorilor
 Cont Suma
 Cheltuieli materiale consumabile
 601  14.458
 Cheltuieli obiecte de inventar
 603  7.359
 Cheltuieli asigurări
 613  3.876
 Cheltuieli evenimente deosebite
 623  23.393
 Cheltuieli transport/deplasări
 625  22.434
 Cheltuieli telecomunicaţii
 626  7.370
 Cheltuieli servicii bancare
 627  2.152
 Cheltuieli cu personalul
 641  48.730
 Alte cheltuieli cu protecţia socială
 6.458  26.160
 Contribuţii şi cotizaţii la Federaţie
 655  2.163
 Cheltuieli cu taxe şi timbre judiciare
 635  345
 Cheltuieli cu servicii terţi
 628  4.664
             TOTAL CHELTUIELI
    X
 163.104

*Sumele sunt exprimate în RON