Cine este afaceristul care a pus clandestin o țeavă de gaz pe drumul Botoșani – Tg. Frumos

Pe o porțiune din drumul Botoșani - Tg. Frumos, carosabilul pare „bombardat”.

 

Segmentul se află pe DN 28B, drum care face legătura între Tg. Frumos şi Botoşani prin Hârlău. Pe toată lungimea lui de 71,5 km, drumul naţional este în plin şantier de modernizare, lucrările fiind începute anul trecut.

 

„A fost o ţeavă de gaz pusă clandestin în carosabil”, a explicat pentru Ziarul de Iași Ovidiu Laicu, directorul Regionalei de drumuri naţionale, motivul pentru care drumul respectiv arată aşa de rău.

 

Cei care au montat-o au fost de acord să fie mutată, ”dar nu pe banii lor”, a adăugat Laicu. În cele din urmă, DRDP şi autorităţile locale au mutat conducta sub trotuar.

 

 

”A început să ne spună că nu are bani”

 

Potrivit reporteris.ro, este vorba despre o firmă din Iași, distribuitor de gaz, ce aparține familiei Zîna și Gheorghe Tabac, avându-l reprezentant legal pe Andrei Tabac, fiul lor.

 

 


(Foto: reporteris.ro)

 

 

Astfel, numele lui Gheorghe Tabac este cunoscut și la DRDP (Drumuri Naționale), și la DJDP (Drumuri Județene).

 

„Avem de mutat o țeavă de-a firmei lui Tabac pe care am descoperit-o, pusă neautorizat. A început să ne spună că nu are bani să o mute, apoi a spus că avem nevoie de avizul lui pentru drumul Iași – Botoșani. Deși el nu are aviz de la Drumuri Naționale pentru țeava de acolo pe care am descoperit-o întâmplător. Oricum, îl cunosc pe Tabac, stau la Hlincea și-i sunt client. M-a condiționat să fac toată lucrarea de la casa din Hlincea cu firma lui, deși trebuia să facă doar branșamentul la gard. Și a cerut mult mai mult decât face”, a spus Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași, potrivit sursei citate.

 

 

32 de km pe teritoriul județului Botoșani

 

Adjudecat de o asociere de firme (Aqua Parc – Mavgo Holding – Vahostav SK – Trameco) pentru suma de 267,3 milioane de lei, contractul de modernizare a DN 28B are termen de finalizare luna mai a anului viitor. De asemenea, perioada de garanţie a lucrărilor este de 5 ani şi poate fi majorată de ofertanţi până la un maxim de 8 ani.

 

Din cei 71,5 km, 32 km sunt pe teritoriul judeţului Botoşani. Acolo e deja asfaltat – „s-a turnat stratul de egalizare şi cred că şi binderul (stratul de uzură, n.r.) a fost turnat”, a precizat directorul Laicu.

 

Platforma drumului va fi lărgită la 9 metri, din care două benzi de circulaţie de câte 3,5 m şi două acostamente cu lăţimea de 1 m, având aceeaşi structură ca zona carosabilă.