Botoșani are nevoie de 3 milioane de euro ca să-i… îngroape! 

În aproximativ o lună de zile Primăria Botoșani și o societate la care Consiliul Local este acționar majoritar, sunt pasibile de amenzi uriașe. 

 

Pe data de 30 iunie expiră termenul dat de Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Botoșani cu privire la spațiul de depozitare temporară a deșeurilor de la Rediu. 

 

Societatea Urban Serv este obligată prin autorizația de mediu să realoce cantitate de peste 90.000 de tone de gunoi, la depozitul de la Stăuceni. 

 

Însă asta ar însemna cheltuieli uriașe care se ridică la câteva milioane de euro. 

”În jur de 3 milioane de euro cât am calculat noi, dar in situ sperăm că mult mai jos, să zicem pe jumătate. Și deja acum este destul de greu de realocat, trebuie făcut cu sistem de pânză impermeabilă prin care nu se pătrunde. După estimările noastre ar costa mai puțin”
Simion Drelciuc, director general Urban Serv

Încă din noiembrie anul trecut, se tot transmit adrese către Ministerul Mediului pentru a se accepta o altă soluție și anume aceea de neutralizare a deșeurilor pe actualul amplasament. 

”Așteptăm și noi un răspuns de la Ministerul Mediului să vedem dacă soluția pe care am propus-o autorității publice este o soluție acceptată, ca să închidem in situ la fața locului. La întâlnirea pe care am avut-o, au fost discuții și cu o parte dintre cei care transportă la depozite temporare, transformate în definitive și este o situație extinsă la nivelul țării”

Cum termenul este extrem de apropiat, atât Primăria cât și Urban Serv riscă sancțiuni în lipsa unui răspuns pozitiv de la Ministerul Mediului. 

”Noi avem un termen stabilit de Agenția de Mediu ca fiind 30 iunie 2017 să găsim o soluție. După care, chiar nu știm ce va fi, adică de a scăpa de deșeurile respective. Absolut, posibil să fim și amendați”

În cazul în care nu s-ar fi depozitat pe rampa de la Rediu, populația ar fi trebuit să plătească mai mult pentru gunoi. Asta după ce, în urma negocierilor, un operator de la Iași cerea câte 530 de lei pe tonă, plus transportul de la Botoșani la Iași, cheltuieli care le-ar fi suportat botoșănenii.