Baronul Dragnea, asfalt de 2 milioane euro la Botoşani cu Conţac

 

Societatea controlată din umbră de preşedintele Consiliului Judeţean Teleorman, instituţie la care s-au găsit cele mai mari nereguli în derularea fondurile prin Programul Operaţional Regional axa 2 -  Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi urbane - a fost beneficiara unui contract pe această linie de finanţare şi la Botoşani. Două dintre cele mai mari lucrări de investiţii în infrastructura judeţului au fost sau încă mai sunt puse în practică, cel puţin pe hârtie, de o asociere în care un rol important îl joacă Liviu Dragnea, unul dintre acestea prin POR.
Lucrări de 20,1 milioane lei la Botoşani
În 2009, SC Transporturi Auto SA, firmă unde acţionar este fostul lider PSD Constantin Conţac, a câştigat două licitaţii de anvergură organizate de Consiliul Judeţean Botoşani. Este vorba de modernizarea DJ 294 Mihălăşeni – DN 24 C, km 22 + 100 – 29 + 160, lucrare pentru care contractul a fost încheiat pe 24 septembrie 2009 şi care are o valoare de 8,6 milioane de lei. Iniţial obiectivul a revenit societăţii Tehnic Asist, numai că Transporturi Auto a contestat rezultatul, iar Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) i-a dat dreptate. A doua lucrare vizează modernizarea celebrului drum Vorona – Vorona Mare – Joldeşti – limită judeţ Suceava distrus de camioane. Şi aici iniţial Transporturi Auto a pierdut licitaţia, a formulat plângere la CNSC, aceasta a dispus reevaluarea ofertelor, firma controlată de Constantin Conţac a fost apoi declarată câştigătoare de CJ, noul rezultatul a fost contestat în instanţă şi după luni de procese i s-a încredinţat lucrarea de 11,5 milioane de lei.
Firmă de reparat drumuri cu radio şi post TV
Ei bine, prima lucrare este efectuată tocmai pe axa 2 din POR, la care Comisia Europeană a sistat plăţile din cauza neregulilor constatate la CJ Teleorman în atribuirea unor contracte către SC Tel Drum SA. Interesant este însă faptul că pentru ambele lucrări menţionate din Botoşani, SC Transporturi Auto SA s-a asociat chiar cu această societate din Alexandria, aflată sub controlul secretarului general PSD. SC Tel Drum SA provine din fosta Direcţie Judeţeană de Drumuri şi Poduri din subordinea CJ Teleorman. În 2001, pe cînd Dragnea era deja preşedintele CJ, ea a fost privatizată, fiind cumpărată de Marian Fişcuci, prieten din copilărie cu Liviu Dragnea. Presa din Teleorman relatează că în 2008 şi 2009, societatea s-ar afla printre cele mai profitabile din ţară în lucrări de construcţie şi reabilitare a drumurilor. Explicaţia? O mulţime dintre lucrările CJ Teleorman sunt executate de Tel Drum. Numai în 2007 şi 2008 ea a câştigat de la CJ Teleorman 25 de obiective în valoare totală de peste 14 milioane de lei. Firma deţine un adevărat imperiu în Teleorman. Ea are în proprietate două posturi radio în Turnu Măgurele (oraş în care Dragnea a debutat în politică în anii ’90 ca ales local) şi o televiziune, Media ATV Alexandria, astfel încât o bună parte a presei locale este controlată de Dragnea. Aceeaşi firmă, oficial de reparat drumuri, deţine spaţii comerciale în judeţ, două autoserviri şi a închiriat restaurantul hotelului „Turris” din Turnu Măgurele, al cărui acţionar majoritar este... Liviu Dragnea.
Două mari lucrări în derulare la CJ Botoşani pe linia de finanţare blocată
La Botoşani lucrările la DJ 294 Mihălăşeni – DN 24 C, tocmai s-au recepţiomat săptămâna trecută. Valoarea contractului de execuţie este de 8,6 milioane de lei, din care s-au făcut plăţi de 8,5 milioane. Preşedintele CJ Botoşani crede că sistarea plăţilor pentru două luni de zile nu va afecta puternic proiectele derulate pe axa 2 din POR - Reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene, străzi urbane. Drumul de la Mihălăşeni, cel câştigat la licitaţie de asocierea SC Transporturi Auto SA – SC Tel Drum SA, a fost deja recepţionat, DJ 291 Lozna – Dersca – Mihăileni este reabilitat în proporţie de 86%, fiind făcute plăţi de 15,5 milioane de lei dintr-un total de 18,2 milioane, iar la DJ 291 D Cristineşti – Suharău – Oroftiana, s-au efectuat 7% din lucrări, fiind efectuate plăţi de 1,9 milioane lei dintr-un total programat de 27,8 milioane. „Noi ne vedem de treabă, ce să facem? La noi nu s-a blocat nimic. Din ce am văzut şi eu la televizor am înţeles că cei de la UE au sancţionat România prin sistarea plăţilor pe două luni. Ce înseamnă asta? Înseamnă plăţile de la ei către Ministerul Dezvoltării. Noi deocamdată cu banii pe care îi avem în conturi plătim şi mergem în continuare cu lucrările, după care depunem cerere de rambursare la Ministerul Dezvoltării, ca din banii UE să ne ramburseze. Probabil că o să se înregistreze nişte întârzieri la cererile de rambursare pe care le avem depuse sau pe care le vom depune”, ne-a declarat Mihai Ţâbuleac.