Mii de clienți ai unui mare supermarket au fost duși de nas, în urma unui concurs fals.
Potrivit anunțului de pe Whatsapp, retailerul Lidl oferea un voucher de 500 de dolari pentru a sărbători a 45-a aniversare. Tot ce trebuia să faci era să completezi un sondaj format din patru întrebări, să trimiți link-ul respectiv la 20 de persoane prin Whatsapp și să îți revedici premiul.
Bineînțeles, în momentul în care ai fi accesat link-ul pentru a intra în posesia voucherului, nu ai fi câștigat absolut nimic.
Mesajul primit de numeroși cetăţeni botoşăneni pe Whatsapp:
”Hei ! Lidl oferă Voucher GRATUIT 500 $ pentru a sărbători cea de-a 45-a aniversare, Du-te aici pentru a obține a ta: http://www.lídl.eu/anniversary/ Bucurați-vă și vă mulțumesc mai târziu!”.
Mesajul este trimis ca fiind din partea unui prieten din lista de Whatsapp, fără ca acesta să aibă cunoștință.
Experții de la Bitdefender, citați de Observatorulph, susțin că escrocii folosesc cupoane de reduceri inclusiv pe rețele de socializare pentru a ademeni utilizatorii mai puțin vigilenți.
„Acestia atrag utilizatorii cu pagini de shopping false sau reduceri fabuloase și îi păcălesc să divulge detalii de card în schimbul unor produse care nu vor ajunge niciodată la ei”.
În plus, specialiștii îi sfătuiesc pe români să nu cumpere produse promovate prin e-mail-uri nesolicitate.
„Verificați legitimitatea unui magazin online pe forumuri, printr-o simplă căutare în motoarele de căutare. Învățați din experiența altora. Verificați orice promoție suspectă promovată în social media pe site-ul comerciantului”, mai spun experții Bitdefender.