Una dintre intrările în această instituție publică este practic blocată de teancuri uriașe de dosare.
Iar acest lucru se întâmplă în clădirea în care funcționează Casa Județeană de Pensii (CJP) și Agenția Județeană de Prestații și Inspecție Socială (AJPIS).
La intrarea secundară din partea laterală a clădirii sunt observate respectivele dosare dar care, conform explicațiilor oferite de conducerea Casei de Pensii nu mai sunt folositoare nimănui.
„Facem o reorganizare a arhivei și acele declarații nominale depuse de către angajatori pentru asigurați și-au pierdut valabilitatea ca și documente din 2001, vrem să le topim pentru că nu mai avem loc pentru dosare. Le dăm la reciclare cu avizul Arhivelor Naționale, ei vin și le verifică și se face un proces verbal”,
Cristina Anton, director executiv CJP
Aceste hârtii sunt la acest moment inutile deoarece informațiile sunt existente în arhiva electronică a instituției. Și vor fi distruse pentru a se face loc pentru alte dosare care sunt necesare pentru activitatea funcționarilor.
„Sunt foarte multe dosare și nu mai avem spațiu. Este o problemă la nivel național. Din punctul de vedere al Casei Naționale de Pensii se dorește o arhivare electronică, toate județele confruntându-se cu această problemă. Unii au spații proprii, alți nu au deloc. Și atunci va exista un proiect prin care să fie achiziționate scanere profesionale, mari, să fie construite arhive regionale și să se mute tot ce înseamnă hârtie acolo”,
Cristina Anton, director executiv CJP
Problema va mai persista o bună perioadă de timp întrucât și acest demers, de casare al documentelor este unul anevoios. Cristina Anton: „Știu că este inestetic, știu că este incomod dar este o procedură de durată. Aceste declarații sunt luate pe categorii, pe ani, apoi vor fi verificate dacă au fost sortate corespunzător și abia apoi vor fi date spre topire”.
DESCARCA APLICATIA BOTOSANEANUL PENTRU MOBIL: