Apă fără presiune de o lună: În plină pandemie și pe caniculă mai mulți oameni din centru se spală la lighean

De aproape o lună mai mulți cetățeni care locuiesc în Centrul Vechi trăiesc un veritabil coșmar când vine vorba de apa curentă. Pe temperaturi caniculare oamenii nu își pot utiliza centralele pentru apă caldă și nici mașinile de spălat. Iar motivul este lipsa presiunii apei.

 

”Nu putem face un duș normal atunci când ne întoarcem de la serviciu”


Afectate sunt trei scări situate vis-a-vis de Biserica Uspenia, care de la începutul lunii iulie se confruntă cu aceste probleme.


Sunt în jur de 15 familii, unele cu copii mici, de pe strada 1 Decembrie 28 – 30.


Oamenii s-au întors cu 30 de ani în timp și au ajuns să folosească metode de pe vremea comuniștilor pentru a-și asigura igiena personală.


Pe 17 iulie, după ce au făcut mai multe sesizări telefonice fără vreun rezultat, 10 locatari au semnat și trimis o adresă oficială la SC Nova Apaserv SA.


”Din cauza presiunii scăzute centrala termică nu pornește. Riscăm să ni se defecteze mașinile de spălat rufe. Pentru toaleta uzuală și în special a copiilor se încălzește apa pe aragaz. Fiind în plină pandemie avem nevoie de igienă maximă, însă noi nu putem face un duș normal atunci când ne întoarcem de la serviciu”,


Din adresa trimisă de locatari la SC Nova Apaserv SA.


Cetățenii în cauză au solicitat găsirea unei soluții în cel mai scurt timp, lucru care însă nu s-a întâmplat nici până în ziua de astăzi.

 

locuinte centrul vechi

 

Apa picură, Nova le spune că presiunea e bună


Operatorul licențiat de apă și canalizare a trimis de mai multe ori echipe la fața locului, însă nu s-a reușit să se identifice problema.


Mai exact, conducătorii companiei susțin că, de fapt, presiunea apei este bună și că problema nu le aparține.


”Vă comunicăm că în urma verificărilor efectuate pe teren, de către reprezentanții societății, presiunea apei măsurată la limita de proprietate (cămin de apometru) este de 1,2 bari, încadrându-se în parametrii fizici normali. Menționăm că SC Nova Apaserv SA are obligația de a asigura buna funcționare a rețelei publice de alimentare cu apă, limita de competență fiind contorul de branșament al imobilului. Problema semnalată este de natură internă, care excede sferei noastre de competență”,


Adresă trimisă de SC Nova Apaserv SA locatarilor.


Răspunsul este semnat de un șef de serviciu și de trei directori, inclusiv de directorul general Albert Tănasă.


Botoșăneanul l-a contactat și pe Romeo Obuf, director operațional, care a confirmat că problema i-a fost adusă la cunoștință, dar care a arătat că au fost trimise echipe de intervenție în mai multe rânduri, iar concluzia a fost aceeași: SC Nova Apaserv SA furnizează apa la o presiune conformă.

 

Și totuși, unde a dispărut apa?


Practic, la o scară mai redusă se repetă povestea de la Flămânzi, când primarul se plângea la începutul lunii că nu se furnizează deloc apă în oraș, iar reprezentanții SC Nova Apaserv SA susțineau că rezervoarele sunt pline și că nu există vreo problemă cu livrarea apei.


Culmea este însă că în amintita zonă din Centrul Istoric nu s-a construit vreun alt obiectiv în ultima lună care să fie mare consumator de apă, iar apometrele locatarilor indică o presiune mult mai scăzută decât cea anunțată de operator.


Cum de administrarea respectivelor imobile se ocupă SC Locativa SA, ar mai rămâne doar ca instalatorii companiei să verifice în amănunt rețeaua de după apometru și să vadă dacă nu există vreo scurgere ascunsă, vreun branșament nelegal sau o ”ștrangulare” a vreunei conducte.


Până o vor face oamenii din cele trei scări vor continua însă să se spele la lighean în plină pandemie și pe o vreme caniculară.

 

contor

 

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL

download from google play download from apple store