(P) Istoria companiei Nike a început să se scrie în 1950, la Universitatea Stanford, în SUA, dar de atunci s-au schimbat multe. De la încălțăminte lucrată practic manual până la revoluția marketingului sportiv din anii 1980, mulți pantofi sport au fost lansați de către acest brand, făcându-l unul dintre principalii responsabili pentru construirea bazei culturii sneakerhead de astăzi. Iată mai jos o listă cu cele 10 perechi de adidași Nike care au făcut istorie pentru acest brand.
Air Force One a fost primul pantof de baschet care a avut tehnologia de amortizare Nike Air. Adidașii au avut un succes relativ pe teren, dar au ajuns să fie îmbrățișați de cultura hip-hop unde au devenit foarte populari. Fața clasică din piele conferă adidașilor o rezistență peste medie, iar culoarea lor clasică albă îi face unul dintre cei mai versatili pantofi sport de pe piață până în prezent.
Puțini adidași au fost pe populari atâta de mult timp precum Air Jordan 1. Acești adidași Nike clasici creați pentru Michael Jordan au revoluționat baschetul și au pus bazele pentru ceea ce înseamnă marketingul sportiv astăzi. Un succes în vânzări care a deschis ușa către una dintre cele mai populare linii de adidași până în prezent.
Dacă Air Jordan 1 a creat conceptul, Air Jordan 3 a consolidat linia pe piață. După o primire relativ bună pentru Air Jordan 2, Michael Jordan s-a gândit să renunțe la Nike pentru competiție. Atunci a intervenit designerul de pantofi sport Tinker Hatfield care a prezentat un concept atât de revoluționar încât l-a convins pe jucător să păstreze un contract cu Nike.
Inițial, Cortez a fost un proiect al creatorului Nike în parteneriat cu brandul Onitsuka Tiger. Pe măsură ce brandul a crescut, Nike a decis să pună capăt parteneriatului și să lanseze modelul singur. A fost un bestseller în lumea atletismului. Dar, probabil cunoști acești pantofi dintr-o apariție izbitoare într-un film de succes. Nike Cortez sunt încălțările pe care Forrest Gump le folosește pentru a alerga prin Statele Unite.
Din când în când, Nike mizează pe noile tehnologii de amortizare pentru a-și face încălțările să iasă în evidență pe piață, dar, până în prezent, niciuna nu a avut un impact cultural și de vânzări la fel de puternic precum Air Max. Tehnologia a fost meritul designerului de pantofi sport Tinker Hatfield. Popularitatea lor a fost atât de puternică încât au luat Nike de pe locul doi în vânzările de articole sportive din Statele Unite și l-au făcut până în prezent brandul lider mondial pe piață.
Nike Blazer Mid a fost primul pantof important de baschet de la Nike. A avut o viață scurtă pe terenuri, dar a ajuns să fie îmbrățișat de cultura skate pentru că este un pantof foarte rezistent. A câștigat popularitate în ultimii ani pentru că a făcut parte din mai multe colaborari celebre, precum Nike x Off White.
Air Max 95 a fost primul din gama care nu a fost creat de Tinker Hatfield. Inițial, trebuia să fie un pantof de alergare, dar în foarte scurt timp, a devenit un preferat al streetwear-ului. De asemenea, merită menționat faptul că succesul acestui model a fost atât de mare în Japonia, care este considerată responsabilă pentru nașterea culturii sneakerhead. Frenezia din jurul Air Max 95 a fost atât de absurdă încât primul furt de pantofi sport din istoria Japoniei a fost al acestui model în anul lansării sale.
Nike Dunk a fost una dintre principalele baze folosite de Nike pentru crearea Nike Air Jordan 1. După succesul liniei Michael Jordan, pantoful a ajuns să fie îmbrățișat de cultura skate și a devenit unul dintre flagship-urile liniei SB. Astăzi, se confruntă cu un moment de mare popularitate după ce a apărut în mai multe colaborări cu branduri precum Comme des Garcçons, Off-White și Supreme.