În cazul facturilor la curent contestate, plata se suspendă până la primirea unui răspuns de la furnizor.
Vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, Zoltan Nagy Bege, a declarat că, în cazul facturilor la curent contestate, plata se suspendă până la primirea unui răspuns de la furnizor.
Zoltan Nagy Bege a atras atenția, la Digi24, că există obligația furnizorului să factureze lunar, dacă nu se întâmplă acest lucru, pentru că sunt contracte care prevăd alte termene de facturare, atunci trebuie să împartă furnizorul și să specifice. Acesta a negat posibilitatea ca românii să se trezească cu facturi care conțin 3 luni și care nu vor fi compensate pentru că, prevăd un consum mai mare de 255 de kW.
“Dacă nu a făcut acest lucru, clientul ar trebui să facă o plângere sau măcar să întrebe furnizorul de ce a procedat cum a procedat. Și până când nu primește un răspuns, și termenul de răspuns de la furnizor este de 15 zile lucrătoare, până nu primește un răspuns la o factură contestată, obligația de plată se suspendă”.
Vicepreședintele ANRE precizează că obligația citirii contorului nu este a furnizorului. Contorul este citit de către distribuitorul de energie electrică, întrucât contorul face parte din sistemul de distribuție.
“Și este sarcina distribuitorului de energie să citească contorul cel puțin o dată la 3 luni, conform legii, și să comunice furnizorului la care este clientul respectiv. În momentul în care furnizorul nu primește de la distribuitor în oricare dintre luni un index citit, sunt niște reguli care trebuie aplicate. Și sunt mai multe variante. Dacă furnizorul a primit indexul citit, pentru că indexul citit se comunică furnizorului, atunci aplică ce a primit de la client, valoarea comunicată de către client. Dacă nu are nici citire de la distribuitor, nici citirea clientului, următoarea măsură, următorul pas al furnizorului este să ia pentru luna respectivă cantitatea din convenția de consum”.
Dacă nu are nici această convenție de consum, de abia atunci are dreptul să estimeze în funcție de istoricul de consum al clientului, a mai declarat vicepreședintele ANRE.
(Foto: evz.ro)