Începând de astăzi, pacienții botoșănenii au unde să comunice atunci când un medic le face vreo nedreptate.
Și asta pentru că Colegiul Pacienților și-a deschis o sucursală și la Botoșani.
Practic Colegiul Pacienților este o organizație nonguvernamentală care vine în sprijinul pacienților atunci când se confruntă cu eventuale cazuri de malpraxis.
„Noi de dorim să creăm un acces mai facil la sistemul medical pentru toți pacienții și să nu aibă probleme. Împreună cu Colegiul Mediatorilor încercăm să ajutăm și să remediem eventualele conflicte din cauza oboselii medicilor și a suprasolicitărilor”,
Andrei Samoilă, președintele sucursalei Colegiul Pacienților Botoșani
De asemenea, Andrei Samoilă a menționat că se dorește să se organizeze activități de promovare și conștientizare a anumitor lucruri care pot fi prevenite în sănătatea cetățenilor.
Botoșănenii care trec printr-un caz de malpraxis pot apela la Centrul de Mediere unde pot să-și rezolve problemele într-un alt mod.
„Nu ar trebui să dăm cu pietre în cadrele medicale dar trebuie să înțelegem că astfel de cazuri de malpraxis există. Există o eroare medicală din cauza faptului că și ei sunt oameni. Și ei au în spate stres, agitație, problemele și grijile cotidiene. Noi venim și vă aducem la cunoștință faptul că există această procedură a medierii. O soluționare amiabilă, atât de utilă atât pacientului cât și medicului. Trebuie adresat cu o cerere. Dacă se constată că există acea cauză de malpraxis, se poate recurge la această procedură, părțile sunt invitate împreună sau separat. Această formă de soluționare este o formă elegantă și nu numai în cazurile de malpraxis.
Dana Maxim, președintele Colegiului Pacienților Suceava
Botoșănenii care doresc să devină membri ai Colegiului Pacienților pot accesa site-ul www.colegiulpacientilor.org