Uite că se poate! Un membru al etniei și-a deschis pe fonduri europene un barber shop – GALERIE FOTO

Mai toată viața sa a vândut haine, însă visul său a fost să aibă propria frizerie. Sau coafor sau barber shop, spuneți-i cum vreți, cert este că omul asta își dorea.

 

Vreo 25.000 de euro prin Camera de Comerț în prima fază

 

N-a vrut să fie unul oarecare, așa că a tot așteptat momentul prielnic în care să investească. Anul trecut a participat la o serie de cursuri de antreprenoriat organizate de Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Botoșani și a întocmit un plan de afaceri. Avea totul în cap de ani și ani de zile, a trebuit doar să își pună ideile pe hârtie. Și au fost foarte bune întrucât, alături de alte 15 proiecte, cel depus de Ghiocel Avădanei a fost selectat de CCIA din câteva zeci pentru finanțare în cadrul programului ”Let’s Start Up Afacerea Ta!”


A accesat așadar un program prin care, într-o primă etapă, a primit în jurul a 25.000 de euro.


Cu banii în cont, a trecut imediat la treabă. A închiriat un sediu în strada Ion Pillat 3, l-a amenajat, a cumpărat scaune, paturi, canapele, ustensile și pe 24 iulie 2019 a venit clipa cea mare. La ora 18:00 a deschis șampania și a tăiat tortul la ”Barber shop by Ghiocel”.

 

Inaugurare cu lacrimi în ochi

 


A făcut-o cu lacrimi în ochi, amintindu-și de greutățile pe care le-a avut nu doar în accesarea acestui proiect, ci în întreaga sa viață, o bună parte pornite din prejudecățile pe care unii oameni le au față de membrii anumitor etnii, cea romă în cazul său. Dar sigur nu sunt toți la fel, iar generalizarea este incorectă și nedreaptă.


Și a dat cel mai bun exemplu ajungând să își deschidă frizeria-coafura pe care o visa cu fonduri asigurate de Uniunea Europeană prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020 cofinanțat din Fondul Social European.


Dacă lucrurile merg bine și încasările vor fi pe măsură va primi în mai puțin de un an și tranșa a doua de finanțare, iar la ceea ce a investit și a arătat în ziua deschiderii oficiale, pare că misiunea nu este una tocmai imposibilă.


”Am trecut prin multe de-a lungul vieții, dar ajuns aici vreau să facem ceva de top pentru Botoșani. Am adus cel mai bun om din Botoșani, este tânărul care tunde jumătate dintre frizerii din oraș. Mai am câteva lucruri în cap să le facem aici, dar toate la timpul lor”,


Ghiocel Avădanei, manager ”Barber shop by Ghiocel”.


Încă 15 astfel de proiecte gestionate de CCIA se află în diverse stadii de implementare la Botoșani, de la casă de modă și studio foto-video la un portal care își propune să schimbe relația dintre consumatori și marii comercianți din România.

 

 

DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL