Trenuri vechi de 3 decenii  la Botoşani – AFLĂ ce planuri are CJ

 

Consiliul Judeţean şi-a stabilit o parte dintre priorităţile pentru perioada 2014 – 2020 în contextul elaborării în cadrul Parteneriatului Regional a Planului de Dezvoltare Regională Nord - Est. Astfel printre obiectivele cuprinse în cadrul acestui plan, autorităţile judeţene au inclus şi reţeaua de căi feroviare de la Botoşani.
La nivelul judeţului, reţeaua se compune din 160 de kilometri cu o densitate de 32,1 km/1.000 km2, sun media regională de 40,9 şi sub cea pe ţară care este de peste 46,5 km/1.000 km2. Regiunea Nord - Est este traversată de două din cele opt magistrale feroviare:
Bucureşti – Bacău – Suceava – Siret spre Ucraina
Bucureşti – Iaşi – Ungheni spre Republica Moldova
În judeţul Botoşani nu există cale ferată electrificată, totodată legăturile orare feroviare nu satisfac necesitatea actuală. La ora actuală, parcul de vagoane CFR are o uzură fizică şi morală avansată, toate fiind în circulaţie de peste 30 de ani. Aşadar se impun investiţii atât la modernizarea căilor feroviare de pe teritoriul judeţului cât şi în infrastructura gării municipale şi a celor 21 de staţii”, se arată în situaţia întocmită de CJ pentru Agenţia de Dezvoltare Regională Nord - Est.
În cazul transportului aerian, judeţul beneficiază în principal de serviciile aeroportului Salcea, judeţul Suceava, situat la 40 de km de Botoşani, iar alocarea de fonduri pentru dezvoltarea acestuia va constitui un beneficiu şi pentru Botoşani. Având în vedere faptul că la jumătatea anului următor este termenul limită de finalizare a acestui plan, în acest moment se elaborează lista cu obiectivele care vor fi propuse a fi cuprinse în acest plan.