Tramvaiele second-hand din Germania ajung la Botoşani la finele lunii

 

Cele 11 tramvaie care au fost achiziţionate de societatea Eltrans, urmează a fi aduse la Botoşani la finele acestei luni. Potrivit directorului societăţii locale de transport în comun, în intervalul 19-20-21 aprilie este programată încărcarea tramvaielor pe platforma de transport, urmând ca în zilele de 27-28 aprilie, acestea să fie descărcate la Botoşani.
Suma totală alocată pentru achiziţionarea celor 11 tramvaie este de 100.000 de euro şi provine de la bugetul local. Practic au fost achitate un număr de 10 tramvaie, unul fiind oferit de nemţi ca bonus. Plata pentru transportul acestor vehicule este de aproximativ 6.900 de euro, per bucată, firma care a câştigat această licitaţie fiind din Rădăuţi. „Ar mai putea interveni nişte costuri aici, de modificare a ecartamentului, de manevre prin depou. Noi avem acum şapte spaţii libere de garare, am propus spre casare încă patru tramvaie din alea vechi, să facem 11 spaţii. Dar spaţiile astea le avem limitate”, a declarat Victor Ivănescu, directorul societăţii Eltrans. Şeful societăţii a mai spus că, din tramvaiele vechi se vor păstra cel puţin 10 tramvaie, în condiţiile în care numărul total al acestora este momentan de 21.
"Un tramvai nou poate costa şi 2 milioane de euro"
Cât despre verificările tehnice, Victor Ivănescu a afirmat că din discuţiile purtate cu cei din Germania, s-a solicitat ca doi angajaţi să fie şcolarizaţi în „Ţara Berii”. „Ei ne-au cerut o listă cu aspectele în privinţa cărora vrem să fim noi informaţi. Noi am cerut o listă cu normativele de mentenanţă şi la ce perioadă au efectuat ei ultima revizie, fişele de utilaje, pentru a păstra şi noi cât de cât ceea ce ei au abandonat”, a mai spus Ivănescu. Şeful societăţii de transport a mai afirmat că, o eventuală achiziţie a unor tramvaie noi iese din discuţie, în condiţiile în care costul unui astfel de vehicul nou, poate ajunge chiar şi la 2 milioane de euro. Tramvaiele deţinute în prezent de Eltrans sunt deja depăşite din punct de vedere tehnic, ele fiind fabricate în perioada anilor 1970-1980. „Toate tramvaiele astea Tatra sunt fabricate până în anul 1980, în toată ţara, toate sunt de generaţi anilor 70, numai că ele pe parcurs au mai avut parte de revizii capitale”, a mai precizat Victor Ivănescu.