Veste bună pentru cei 1,2 milioane de angajaţi ai statului!
Ministerul Turismului a pus în dezbatere publică un proiect de Ordonanţă de Urgenţă, potrivit căruia bugetarii vor primi, de la 1 iulie, tichete de vacanţă. Iată cum vor fi acordate acestea:
În primul rând, trebuie menţionat faptul că toţi salariaţii din sistemul public vor beneficia, anual, de un tichet de vacanţă, egal cu valoarea salariului minim brut.
Tichetele de vacanţă vor fi emise pe suport electronic şi pot fi alimentate exclusiv cu valoarea nominală a tichetelor acordate de către angajator.
De asemenea, voucherele pot fi utilizate doar pentru achiziţionarea de servicii turistice în unităţile afiliate.
Valorile nominale permise pentru voucherele de vacanţă pe suport de hârtie pot fi multiplu de 10 lei, până la 100 lei, „valoare nominală maximă pe voucher”, iar plafonul maxim cumulat al comisionului perceput de la angajator şi unitatea afiliată, de către unităţile emitente, este de maximum 1% din valoarea voucherului de vacanţă.
În ceea ce priveşte contravenţiile suportate de către cei care nu respectă prevederile legale prevăzute în OUG nr. 8/2009, proiectul de modificare şi completare precizează că acceptarea de către unitatea afiliată de vouchere de vacanţă de la alte persoane decât titularul tichetului se va sancţiona cu 4 până la 7 puncte de amendă.
Un punct de amendă este echivalent cu contravaloarea unui salariu de bază minim brut pe ţară garantat în plată (1.450 lei) stabilit în condiţiile legii. (Sursa: Click)