Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează persoanele cu privire la noile tentative de fraudă, iar specialiștii oferă câteva sfaturi pentru a evita un astfel de atac.
Poșta Română este victima unei noi campanii de fraudă care presupune metode de înșelăciune prin mesajele trimise oamenilor, fie clienți ai Poștei sau nu.
,,Vrem să vă aducem în atenție câteva exemple recente raportate de către utilizatori, în care atacatorii trimit sms-uri în care pretind a fi Poșta Română. SMishing-ul reprezintă o formă de fraudă similară cu phishing-ul, dar este realizată prin intermediul mesajelor text (SMS), combinând termenii și ”,
arată specialiștii DNSC, informează mediafax.ro.
Conform acestora, infractorii trimit mesaje text care par să provină de la o sursă de încredere, cum ar fi o companie de livrare. Mesajul conține un link care, odată accesat, direcționează victima către un site web fals, unde infractorii vor să colecteze informații legate de contul bancar, date de autentificare și informații personale.
„Vorbim despre un site-clonă care poate arăta similar cu site-ul legitim al companiei în numele căruia pare a fi trimis mesajul (ex: Poșta), dar are denumire diferită și este controlat de atacatori”,
spune DNSC.
Iată sfaturile specialiștilor pentru a vă proteja de smishing:
În cazul în care ați fost victima unui atac de smishing, specialiștii recomandă să contactați imediat banca, în cazul în care ați furnizat date de card sau date de autentificare la contul dvs., să schimbați parolele pentru acele conturile online ale căror date le-ați furnizat după accesarea unor astfel de link-uri înșelătoare și activați autentificarea în doi pași (2FA), să raportați incidentul autorităților (telefon 1911), informează specialiștii DNSC.
(Sursă foto persoană: depositphotos)