Tabără de vară la Sibiu cu zeci de copii din Botoșani pentru combaterea abandonului școlar

Tabăra s-a derulat pe parcursul a cinci zile, elevii participând la ateliere de lucru și activități nonformale.

 

Cu scopul de a reduce abandonul școlar

 

În perioada 10 – 14 august 2024, 30 de elevi ai Școlii Gimnaziale Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești au participat la activități nonformale în cadrul taberei de vară din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) - Măsuri Active Pentru Combaterea Abandonului Școlar - F-Pnras-1-2022-1908

 

În acest an, elevii au mers în județul Sibiu, în localitatea Râu Sadului, fiind însoțiți și coordonați de prof. Ciocan Mihai, prof. Ciocan Camelia, prof. Herghiligiu Simona, prof. înv. primar Maicariu Dana și Nechita Irina.

 

Proiectul PNRAS, inițiat încă de la începutul anului 2023, este implementat la nivelul unității școlare cu scopul de a reduce abandonul școlar, părăsirea timpurile a școlii și de a veni în ajutorul elevilor cu rezultate modeste la învățătură.

 

Criteriile de selecție 

 

Astfel, participarea la orele remediale de matematică, limba română și TIC, înregistrarea progresului școlar, adoptarea unui comportament adecvat pe tot parcursul anului școlar au fost doar câteva criterii care au stat la baza selecției elevilor pentru participarea în tabăra PNRAS.

 

Tabăra s-a derulat pe parcursul a cinci zile, elevii participând la ateliere de lucru și activități nonformale menite să le dezvolte competențe și abilități precum lucrul în echipă, solidaritate, altruism și să îi ajute să se cunoască mai bine pe sine. Astfel, programul taberei a fost următorul:

 

Cinci zile de tabără

 

Ziua 1: - plecarea din Tudor Vladimirescu;

  • Popas în orașul Brașov la telecabină;
  • Deschiderea taberei; conceperea regulamentului taberei; înființarea unui contract de valori; împărțirea participanților pe echipe;
  • Jocuri: Îngerașul secret

 

Ziua 2: - înviorarea de dimineață;

  • Ateliere de lucru: Atelier de educație alimentară sănătoasă și prim ajutor; Atelier de orientare în natură și tir cu arcul; Atelier de gramatica limbii române și teatru / matematica distractivă;
  • Treasure hunt;

 

Ziua 3: - înviorarea de dimineață;

  • Drumeție Țara Colibelor și cascada;
  • Activități de limba română și matematică pe traseu;
  • Seara talentelor;

 

Ziua 4: - înviorarea de dimineață;

  • Atelier de arte vizuale și lucru manual - toate grupele
  • Activități educative de limba și literatura română și matematică 
  • Village Bound;
  • Jocuri cu apă;
  • Jocuri olimpice
  • Foc de tabără și închiderea oficială a taberei;
  • Premierea tuturor participanților.

 

Ziua 5: - Plecarea din tabără;

  • Popas la Povestea Calendarului și Castelul de lut;
  • Sosirea participanților în satul Tudor Vladimirescu.

 

Activitățile din tabără, prezentate părinților

 

Pe tot parcursul taberei, elevii au fost coordonați de cadrele didactice din școală, prof. prof. Ciocan Mihai, prof. Ciocan Camelia, prof. Herghiligiu Simona, prof. înv. primar Maicariu Dana și Nechita Irina, dar și de trainerii de la SocaTour: Mădălina Țapu (coordonator activități), Gabriela Ungureanu (atelierul de gestionare a emoțiilor/dezvoltare personală) – trainer; Șerban Prisecaru (atelierul de prim ajutor)- trainer; Antonie Gheliuc (atelierul de tir cu arcul) - trainer, Gabriela Bucătaru (atelierul de muzică); Georgiana Pârțac (atelierul de orientare în natură) – trainer; Sebastian Ungureanu (atelierul de istorie) – trainer; Ana Motrescu (atelierul de arte plastice) – trainer; Ecaterina Pruteanu (atelierul de modelaj) – trainer.

 

La întoarcerea din tabără, părinții elevilor participanți au fost invitați în vederea prezentării tuturor activităților la care au participat copiii pe parcursul celor cinci zile.

Tabăra organizată în cadrul proiectului PNRAS a avut ca scop organizarea de activități recreative, în afara incintei școlare, în vedere apropierii elevilor de școală și educație, de promovare a unor valori morale precum responsabilitatea, armonia, toleranța, prietenia sau colegialitatea, toate realizate cu dorința reducerii abandonului școlar și de promovare a educației incluzive.