Scenariul hibrid este eliminat din opțiunile sistemice, dar nu poate fi eliminat pentru acei copii care trebuie să stea acasă și trebuie să aibă acces la învățătură.
Deja sunt 190.000 de copii care n-au învățat să scrie, a anunțat ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, duminică seara, la Digi24, arătând că în data de 8 februarie, când începe semestrul al doilea al anului școlar 2020-2021, se împlinesc trei luni de când elevii fac exclusiv școală online, iar Ministerul Educației, dar și marea majoritate a părinților își doresc „revenirea la normalitate”.
Ministrul Sorin Cîmpeanu spune încă că decizia de deschidere sau închidere a școlilor nu va fi luată și nu a fost luată de Ministerul Educației. Decizia se ia dând prioritate stării de sănătate, iar competențele sunt ale Ministerului Sănătății, a arătat ministrul educației.
„Nu Ministerul Educației are competența să se pronunțe asupra gestionării riscului de transmitere a virusului, dar cei care au competența să se pronunțe au spus în data de 14 ianuarie că acest risc este gestionabil. Nu poate fi eliminat în mod complet, dar poate fi gestionabil”,
a menționat Sorin Cîmpeanu.
Scenariul hibrid este eliminat din opțiunile sistemice, dar nu poate fi eliminat pentru acei copii care trebuie să stea acasă și trebuie să aibă acces la învățătură, a arătat ministrul educației, scrie Digi 24.
„Ne dorim revenirea la normalitate, iar normalitatea nu prevede modalitatea de a alege fără motiv” în ce fel se desfășoară cursurile, a subliniat ministrul. „Înainte de februarie 2020 nu exista posibilitatea de alegere fără motive. Exista posibilitatea de a sta acasă pe motive medicale”,
a punctat Sorin Cîmpeanu.
În aceste condiții, el a detaliat care sunt cele patru situații în care poate funcționa în continuare școala online:
1. Elevii au contraindicații medicale pentru prezență fizică, au vulnerabilități. Ei vor face în continuare online.
2. Elevii au aparținători în familie care au vulnerabilități medicale, certificate ca atare. Pentru aceștia, învățământul va fi în continuare online.
3. Elevii prezintă simptome. Recomandarea „apăsată” a Ministerului Sănătății, dar și a Ministerului Educației este să rămână acasă.
4. Profesorii prezintă vulnerabilități sau simptome. Profesorul stă acasă și se va face predare-învățare online.
Dacă un elev sau mai mulți dintr-o clasă au contraindicații, iar clasa lor merge fizic la școală, ei trebuie să aibă acces online la ore. „Pentru asta, trebuie videocamere. Pentru asta, ministrul educației a lansat o achiziție. În data de 4 februarie vor fi deja disponibile 60.000 de laptopuri plus un număr important de videocamere pentru a susține acest proces de predare-învățare online”, a anunțat Sorin Cîmpeanu.
„Dacă un profesor are contraindicații, conducerea școlii este datoare să asigure un program orar prin care orele acelui dascăl să fie grupate într-o singură zi, în așa fel încât elevii să poată învăța online, de acasă, într-o zi pe săptămână, la disciplina acelui sau acelor profesori care au contraindicații pentru prezență fizică. Dacă vor fi mai mulți profesori, ceea ce nu ne dorim, vor putea fi și două zile din cinci”, a explicat ministrul educației.
Inclusiv învățătorii vor avea dreptul să solicite să stea acasă, dacă au contraindicații, doar că pentru angajații din sistemul de educație legislația prevede certificarea de către un medic de medicina muncii, spre deosebire de elevi, care nu au nevoie de medicina muncii, a subliniat Sorin Cîmpeanu.
„Prin urmare, dacă o clasă care ar trebui să funcționeze cu prezență fizică are profesorul care nu poate desfășura orele cu prezență fizică și dacă nu există o soluție de înlocuire a acelui cadru didactic, atunci toată clasa va rămâne acasă să facă orele online”, a explicat ministrul. El a adăugat însă că soluția de înlocuire a cadrului didactic este greu de aplicat având în vedere „resursa umană din sistemul de educație”.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL: