La exact o lună şi o zi de la licitaţia publică pentru repartizarea spaţiilor comerciale din centrul istoric al oraşului, singurii investitori participanţi care au şi intrat în posesia a două dintre acestea încă nu s-au apucat de lucrările de amenajare în vederea deschiderii unor afaceri care să-i atragă pe botoşăneni spre Centrul Vechi.
Cei doi liberali care au încheiat contracte de închiriere pentru tot atâtea spaţii din cele şapte disponibile în Piaţa 1 Decembrie sunt
Radu Judele, administratorul
public al judeţului din cadrul Consiliului Judeţean şi
Bogdan Dăscălescu, consilier judeţean. Ei au solicitat încă de la etapa de licitaţie a fost ca spaţiile comerciale să fie alăturate în vederea deschiderii unui business comun.
Şi asta deoarece locurile disponibile au o suprafaţă limitată de aproximativ 73 de metri pătraţi din care folosibili efectiv 40 iar o eventuală uniunea a acestora ar duce la lărgirea spaţiului total. „
Cei doi care au luat nu au început amenajările pentru că doresc să facă un gol în peretele dintre ei, doresc să practice acest gol pentru că fiecare din aceste spaţii nu are dimensiunea corespunzătoare viziunii lor despre business-ul respectiv. Ne-am lovit acum şi i-am rugat să depună cerere de certificat de urbanism să vedem în ce măsură cel care a făcut expertiza tehnică, pentru că acela este un zid al structurii de rezistenţă, poate permite şi în ce condiţii poate permite efectuarea acelui gol”, a declarat
Viorel Iliuţă, viceprimar municipiul Botoşani.
Acest lucru poate fi posibil doar printr-o expertiză tehnică a proiectantului care s-a implicat în reabilitarea centrului istoric al oraşului, execuţia fiind făcută pe baza unei autorizaţii de construcţie eliberată de un expert din afara judeţului. Expertiza tehnică va fi impusă prin certificatul de urbanism eliberat de Direcţia de Urbanism din cadrul Primăriei.
Cei doi liberali care au licitat spaţii în centrul istoric rămân şi singurii deocamdată dat fiind faptul că societatea Locativa încă nu poate organiza noi licitaţii pentru adjudecarea şi a celorlalte cinci. „
Conform HCL de luna trecută, odată ce va fi aprobată şi semnată de către CL vom urma paşii legali, adică anunţ în mass media pentru înscriere la licitaţie şi următorii paşi sunt aceeaşi care s-au urmat şi pentru licitaţia anterioară. Primul pas ar fi să primim HCL modificată, trebuie să respectăm prevederile incluse în acea hotărâre”, a declarat şi
Florinel Gornea, director adjunct societatea Locativa. Acesta a mai precizat că Hotărârea de Consiliu Local ar urma să fie trimisă către Locativa după ce preşedintele de şedinţă în care a fost adoptată îşi va pune semnătura.
CITEŞTE:
Licitaţii săptămânale pentru Centrul Vechi: cetele de concetăţeni sperie lumea