Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi a depus solicitare în vederea obţinerii acordului de mediu pentru proiectul „Modernizare DN 28 B Târgu-Frumos – Botoşani, km 0+000 – 76+758”.
Conform „Memoriului de Prezentare” depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului dimensionarea structurii rutiere s-a făcut pentru perioada de perspectivă 2035 şi a fost verificată la acţiunea de îngheţ-dezgheţ.
Potrivit recomandărilor expertului tehnic şi cerinţelor beneficiarului sunt analizate patru idei de reabilitare:
- SRN – Structură Rutieră Nouă pentru sectoarele cu degradări accentuate la care cauzele sunt în profunzimea structurii rutiere;
- S – Structură de ranforsare pe sistemul rutier existent suplu;
- SB - Structură de ranforsare pe sistemul rutier existent rigid;
- R – Structură semirigidă realizată prin reciclarea îmbrăcămintei din beton.
Drumul este împărţit în 16 sectoare, pe fiecare din acesta urmând să se opteze pentru una din cele patru variante, în şapte dintre tronsoane intenţia fiind să se construiască o structură rutieră nouă, însumate acestea adunând însă doar în jur de 15 kilometri.
În ceea ce priveşte intersecţiile cu drumurile publice şi conectarea la cele locale, drumurile laterale vor fi amenajate pe o lungime de minim 25 de metri cu aceeaşi structură rutieră ca şi pe drumul naţional, iar intersecţiile vor fi sistematizate în funcţie de traficul atras.
Intersecţia cu DN 28, amplasată în Târgu-Frumos şi considerată "kilometrul 0" al drumului, se va sistematiza ca sens giratoriu. Se gândeşte amenajarea a câte două benzi atât la intrarea în intersecţie, cât şi în calea inelară, raza propusă pentru insulă fiind de 10 metri.